Osage og Barlind emner
Moderator: GreenMan
Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Osage og Barlind emner
Som noen sikkert fikk med seg var jeg akkurat på "Bows and Bears", og laget en kjekk barlindbue, men skjøt ingen bjørn.,
Uansett så har arrangøren (Ted Fry, raptorarchery.com) emner i Barlind og Osage, og Hickori - god kvalitet, jeg har sett dem og jeg har handlet hos ham før.
Noen som er interessert i å spleise på frakt på barlindemner? prisene varierer, opp til 200$ for de mest perfekte.
K
Uansett så har arrangøren (Ted Fry, raptorarchery.com) emner i Barlind og Osage, og Hickori - god kvalitet, jeg har sett dem og jeg har handlet hos ham før.
Noen som er interessert i å spleise på frakt på barlindemner? prisene varierer, opp til 200$ for de mest perfekte.
K
Re: Osage og Barlind emner
Nå har jeg fått prisene..
Barlind 200$ = 1400,- NOK inkl. MVA
Osage 100$ = 700,-
Hickori 60$ = 420,-
Dette er 72" rette og fine emner, ca. 2"x2".
Frakten er ca 650,- NOK inkl. MVA PER EMNE om jeg kjøper 2 emner, og 450,- om jeg kjøper 5.
Her er dealen: De som vil ha sier hva de vil ha så bestiller jeg når vi er oppe i 5 emner. Prisen er den over + frakt, som vi deler likt.
K
Barlind 200$ = 1400,- NOK inkl. MVA
Osage 100$ = 700,-
Hickori 60$ = 420,-
Dette er 72" rette og fine emner, ca. 2"x2".
Frakten er ca 650,- NOK inkl. MVA PER EMNE om jeg kjøper 2 emner, og 450,- om jeg kjøper 5.
Her er dealen: De som vil ha sier hva de vil ha så bestiller jeg når vi er oppe i 5 emner. Prisen er den over + frakt, som vi deler likt.
K
Blir frakten redusert mye om vi f.eks kjøper 10 emner?
Kunne godt tenke meg litt osage, men det er og blir mye fraktpenger...
Kunne godt tenke meg litt osage, men det er og blir mye fraktpenger...

-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
-Synd de er litt korte.. Jeg kunne godt tenkt meg et godt emne i barlind, nok til å lage ei krigsbue på 140#+, men da blir 72" litt i korteste laget.. Da er nok den osagen mer aktuell.
Jeg kan skrive meg opp for en bit osage, helst en bit som tåler å bli bue over 120# hvis det er tilgjengelig.
Jeg kan skrive meg opp for en bit osage, helst en bit som tåler å bli bue over 120# hvis det er tilgjengelig.
Skal spørre om både lengde og hvorvidt en kan lage 120# bue, men tror ikke det ville vært noe problem med det emnet jeg fikk der borte.
K
K
Jeg bestiller 3 Osage - emner!
Notert
3 Osage emner på Hardwood og
2 barlind emner på TK
Venter ikke mye lenger nå
K
3 Osage emner på Hardwood og
2 barlind emner på TK
Venter ikke mye lenger nå
K
+ 1 osage til meg.
Men det er altså ikke noe å gå på med bestilling over 5 emner, verken i frakt eller i emnepris?
Men det er altså ikke noe å gå på med bestilling over 5 emner, verken i frakt eller i emnepris?
Enig meg deg, Ivar : Det er mye fraktpenger. Bir det ikke billigere om vi bestller fler ? På Paleoplanet er det en fyr som selger Osage, og han sa at det er 400 USD i frakt for en viss vekt som jeg ikke husker, men som han regnet til 4 emner. Og hans emner er tunge ! Med emner på 2 X 2 må det vel være plass til flere emner til den prisen. Jaja... bring it on
slenger mig gerne på om det ikke er for sent, kan jeg bestille 2 barlind og 1 hickori
Da er emnene bestilt, det ble 4 barlind-emner og ett osage-emne
K
K
Hva ??? Jeg bestilte jo 3 Osageemner ! Hva skjer ???
Han hadde bare ett igjen.. Prisen pr. stk. er den samme
K
K
Da får vi slåss om det emnet, Hardwood
Hehe, nei du var visst først og med størst bestilling, så da er det ditt