NM-historisk-ute-2009
Moderator: GreenMan
- Truls med bogen
- Mester
- Sted: Son
NM-historisk-ute-2009
Rydd plass i kalenderen.22-23 august. Sted: Hyggelige Follo Museum, Drøbak. Muligheter for gratis enkel overnatting.
Re: NM-historisk-ute-2009
-------------------
Helsing
Håkon den gode
------------------------------------------------------------------
Denne meldingen består av 100% resirkulerte elektroner.
Helsing
Håkon den gode
------------------------------------------------------------------
Denne meldingen består av 100% resirkulerte elektroner.
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Klarte å skrive på kalenderen den helga før noen andre i huset gjorde det 

- Truls med bogen
- Mester
Man kan overnatte gratis i det museale "Korsegården" (Røyking på feltsenga forbudt, dog...snus ok)...eller medbragt historisk telt eller moderne telt som kan settes opp ved "Husmannsplassen"....tips: øv deg på 100 artilleri, få pila inn i en sirkel på diameter 6 buelengder (12 meter)
...Stian???....bryllup?...så går du glipp av den historiske avdukning av pil og bue bautaen.... (lenge siden sist og lenge til neste gang)
...Stian???....bryllup?...så går du glipp av den historiske avdukning av pil og bue bautaen.... (lenge siden sist og lenge til neste gang)
Har ennå ikke gått glipp av ett eneste ute-NM siden det startet. Har ikke tenkt til å la dette bli det første
Follo-museet er et fint område, skal bare ikke sove på samme rom som Reidar denne gangen. Han snorket meg ut av rommet
Bra det er såpass romslige sirkler på artilleriskytinga. I England (Batsford) hadde de et tau på 12 fot, nesten umulig å komme innenfor.
Blir det rom for bue-/pilmakerkonkurranse? Per og jeg kan sikkert ta oss av gjennomføringa av det. Virket som det var populært i fjor.

Follo-museet er et fint område, skal bare ikke sove på samme rom som Reidar denne gangen. Han snorket meg ut av rommet

Bra det er såpass romslige sirkler på artilleriskytinga. I England (Batsford) hadde de et tau på 12 fot, nesten umulig å komme innenfor.
Blir det rom for bue-/pilmakerkonkurranse? Per og jeg kan sikkert ta oss av gjennomføringa av det. Virket som det var populært i fjor.
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Bue og pilmaker konkurranse burde være obligatorisk på ett slikt NM. Ikke for at jeg har noe å bidra med, men jeg syntes det var moro å kunne se hva andre "mekkere" gjør.
-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
- Truls med bogen
- Mester
I følge Håkon og Ivar blir det en slik buemakerkonkurranse. I sin tid tilbø NL seg å betale snorkefjerningsoperasjon til Reidar. Han betalte den selv av egen lomme. Hvor velykket den er har jeg ikke erfart dog, dessuten tror jeg ikke han kommer.
Dette var så hyggelig ifjor, at jeg må bare komme i år også:)))
I love Mac!
Inongogaror
Inongogaror
Da har jeg kjøpt bilett fra Trondheim til Oslo og tinget plass i Oddmobilen. Nå må jeg bare prøve å treffe det jeg sikter på 

og husk. Ikke vink til pila for da logrer den.
Jeg kommer, om enn ikke som deltager da jeg mangler drakt 

Savner litt mer info på Langbuelagets webside om NM...
- Elisabeth Østby
- Nybegynner
Jada, vi blir en gjeng fra Middelalderforeningen i Hedmark MED telt/bålpanne div. som på NM, Hamar ifjor. De fleste kommer 21. for å sette opp leiren vår og ha litt sosialt, kanskje??
MEN - vi savner program, påmelding til??? OG evt. påmeldingsfrist! Vi stiller ihvertfall med 3 damer foreløpig fra Hamar!! Vi får stadig nye medlemmer, vi!!
Blir storsatsing på damer herfra etterhvert (gutta får klare seg selv) He-he.
Foreløpig som vil være med:
Per Onsrud
Elisabeth Østby
Vibeke Hanvold Larsen
Trond Kaare Houmb Hagerup
Kristin Houmb Hagerup
- men det kommer flere som ikke har meldt seg på ennå!
Hill
Elisabeth
MEN - vi savner program, påmelding til??? OG evt. påmeldingsfrist! Vi stiller ihvertfall med 3 damer foreløpig fra Hamar!! Vi får stadig nye medlemmer, vi!!

Foreløpig som vil være med:
Per Onsrud
Elisabeth Østby
Vibeke Hanvold Larsen
Trond Kaare Houmb Hagerup
Kristin Houmb Hagerup
- men det kommer flere som ikke har meldt seg på ennå!
Hill
Elisabeth
Keep it or loose it....
Kjempe, Elisabeth!
Det er ting på gang, så det kommer nok både program og påmeldingsfrist etterhvert.
Malawolf, grensen for hva som regnes som historisk drakt er fryktelig lav - bare det ser ut som om du har gjort en innsats for å ikke skille deg ut blant andre med jernalder/etc-drakter, så får du delta. Selvsagt! Hensikten er å skape en atmosfære rundt skytinga, ikke å stenge folk ute.
Det er ting på gang, så det kommer nok både program og påmeldingsfrist etterhvert.
Malawolf, grensen for hva som regnes som historisk drakt er fryktelig lav - bare det ser ut som om du har gjort en innsats for å ikke skille deg ut blant andre med jernalder/etc-drakter, så får du delta. Selvsagt! Hensikten er å skape en atmosfære rundt skytinga, ikke å stenge folk ute.