Buen er laget av ask, bjørk og glassfiber. Ask i buelemmene og bjørk i håndtak og siyahene. Både håndtaket og siyahene er laminerte, begge for å få mest mulig styrke mot knekk. Asken er avsmalet fra 3,5mm ute i endene til 4,5mm ved håndtaket. Glassfiberen er 1,27mm. Alt sammen er laminert sammen i flere omganger på en form som jeg laget av en 2"x8" furuplanke, neste gang kommer jeg til å bruke kryssfiner eller mdf. Før jeg fikk limt sammen alt så hadde formen vridd seg bitte litt, hadde jeg ikke siktet, målt og justert og atter justert før hver liming så hadde bue og blitt skjev. Jeg brukte Casco's strong professional epoksylim (på blå tube). Til surringene har jeg brukt vanlig servingstråd. Som siste finish før skinn ble hele buen lakket to strøk med trestjernes-gulvlakk (olje så klart) og pusset over det hele med 000 stålull.
Buelemmene er dekket av min gamle skinnjakke sydd sammen med vokset lintråd (jeg syns ikke glassfiberen ser så veldig flott ut i motsettning til skinnet). Mister sikkert litt hastighet med å legge på skinn, men jeg tror buen er rask nok uansett.
Jeg og Demian fikk veid buen til ca 48#@28". Litt mere enn jeg egentlig bør skyte med, men jeg skal inn i et stramt sturketreningsopplegg om kort tid.
Buen skyter veldig fint og presist med lite handsjokk, men med tendenser til "gupping". Hvis noen har noen ideer for hva som må gjøres for å få bort den så tar jeg mere enn gjerne imot tips. Har så langt hørt at endring av nockpunkt kan fikse problemet, mer har ikke fått testet dette ut enda.
Om ønskelig så har jeg bilder fra hele byggeprosessen som jeg kan legge ut etterhvert.

Buen ferdig og strenget opp, mulig med litt for høy streng?

Bue ustrenget.

Detaljbilde av skinnarbeidet mitt, jeg kommer nok ikke til å bli profesjonell innen dette faget heller....

Detaljstudie av en siyah med streng og strengestol. Og jeg synes lakket bjørk er noe av det vakreste som finnes.