Moderator: GreenMan
..Og derfor er det alltid greit at jeg bærer kniv. Det er sjelden jeg ikke har med piler eller buer jeg jobber på, og da går kniven glatt under redskap til arbeid, friluftsliv (hjelper jo vegvesenet og NSB å rydde for sikt), og alt dette er definitivt aktverdig formålForbudet gjelder ikke kniv eller annet redskap som brukes til eller bæres i forbindelse med arbeid, friluftsliv eller annet aktverdig formål.
Fant nettop for et par dager siden at det er hogd ned en halv skog nedenfor blokken, antageligvis fordi det sperret utsikten fra blokken mot en fjord. så regner med at det går ann å plukke litt av hvert derfra. Dessuten er det ikke i grøftekanten, og jeg får transportert trevirke raskt hjem.Sturlabuer skrev:Følg Are sitt råd, og skaff deg en liten sammenleggbar sag, f.eks. en grensag eller lignende.
Har selv en liten Fiskars grensag med meg. Fungerer helt greit på små trær og busker, mye mer effektivt
enn kniv. Dessuten er sag ganske lydløst hvis det er et kriterium.
Hvis du i tillegg søker opp steder hvor det nettopp er ryddet langs veier eller strømlinjer, finner du et og annet
brukbart uten å havne i konflikt med så mange.
Lars
Ser ut som jeg er nødt til å kjøpe sag ja, og også henge opp en plakat offentlig eller noe om at jeg ikke har tatt kvister fra grøftekanter med ond vilje, men bare liker å spikke, ser ut som jeg har blitt beryktet i hele nabolaget, er folk som står og kikker etter meg bare jeg tar en tur for å kjøpe matvarer. Er uheldigvis en hel del ask som ser veldig fin ut på hele veien der, men ser ut til at jeg må til skogs og gjemme meg hvis jeg skal fortsette å være intressert i bue.Sturlabuer skrev:Følg Are sitt råd, og skaff deg en liten sammenleggbar sag, f.eks. en grensag eller lignende.
Hørte om en reenacter borte i Storbritannia som ble stoppet av politiet på vei til eller fra et marked. De ga ham en advarsel om at han ikke burde gå rundt med kniv i beltet i offentlighet, men lot ham gå. Det streifet visst ikke tankene deres at sverdet som hang fra den andre sida av beltet kunne vært et litt værre problem...Christian skrev:Jeg har forøvrig blitt stoppet av politiet med et sverd i sekken, en smidd og skarp katana. De spurte om hva jeg hadde der. Jeg sa at det var et sverd. Og hvor skal du med det? På trening sa jeg. True story 8)