Horn til hornbuer
Moderator: GreenMan
Forumregler
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Når utstyr er solgt skal forfatter av innlegget endre tittelen til [solgt]forumtittel. Moderator har rett til å endre status etter en hvis stund. Ikke gjør en salgstråd til diskusjoner. Kun svar på tråden som har med salget å gjøre vil bli godtatt.
Horn til hornbuer
Jeg har fått et par forespørsler om å selge horn til hornbuer, og siden interessen for hornbue-spikking ser ut til å være stigende, tenkte jeg det var lurt å legge det ut her også.
Jeg kan tilby halvfabrikat av vannbøffelhorn, hvor neste steg i prosessen er å sage ut selve laminatet. Utsagingen er fullt overkommelig med ei baufil, men det å hogge/raspe overflaten jevn kan være en relativt stor jobb. Dermed kan det være greit å kjøpe horn som allerede har ei jevn overflate. Det er yttersvingen av hornene man bruker til laminatene, så hornene er også sagd i to på langs slik at man kan se "inni" hornet mens man sager ut selve laminatet. Disse hornene er store nok til eksempelvis en tyrker, indopersisk "krabbe" eller huner/magyar. Kjøper du av meg kan du være sikker på at hornene er rette nok og har nok gods til å kunne bli hornbuer, noe som ikke alltid er tilfellet fra "grossisten". Kjøper du to horn, er de selvsagt også matchet i forhold til formen de har vokst.
Yttersving av vannbøffelhorn, med jevnslipt overflate: 400,- pr. stk.
Jeg kan også tilby ferdig utsagde laminater, hvor limsiden er slipt plan og tykkelsen er grovjustert. Disse kommer på 670,- pr. stk.
Ta kontakt på bue@kviljo.no eller mobil 991 55 405. PM via forumet funker selvsagt også
Jeg kan tilby halvfabrikat av vannbøffelhorn, hvor neste steg i prosessen er å sage ut selve laminatet. Utsagingen er fullt overkommelig med ei baufil, men det å hogge/raspe overflaten jevn kan være en relativt stor jobb. Dermed kan det være greit å kjøpe horn som allerede har ei jevn overflate. Det er yttersvingen av hornene man bruker til laminatene, så hornene er også sagd i to på langs slik at man kan se "inni" hornet mens man sager ut selve laminatet. Disse hornene er store nok til eksempelvis en tyrker, indopersisk "krabbe" eller huner/magyar. Kjøper du av meg kan du være sikker på at hornene er rette nok og har nok gods til å kunne bli hornbuer, noe som ikke alltid er tilfellet fra "grossisten". Kjøper du to horn, er de selvsagt også matchet i forhold til formen de har vokst.
Yttersving av vannbøffelhorn, med jevnslipt overflate: 400,- pr. stk.
Jeg kan også tilby ferdig utsagde laminater, hvor limsiden er slipt plan og tykkelsen er grovjustert. Disse kommer på 670,- pr. stk.
Ta kontakt på bue@kviljo.no eller mobil 991 55 405. PM via forumet funker selvsagt også
Re: Horn til hornbuer
Har du et par som kan bli 55+cm laminater, eller noe i nærheten? Tenker fortsatt krim-tatar, og har regna litt på den ene buen i Greyson-boka. Da tar jeg i tilfelle det, og et par til som ikke trenger være ekstra lange
"If it breaks you get to keep both parts"
Jeg har! Vil du hente selv eller skal jeg sende de med posten?
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Jeg er også interessert i no hønn. Gjerne noen som kan bli til ei litt kraftigere bue, minst 140# eller deromkring. Men økonomien er ikke på topp nå før jul, så om du kan holde av et par til utpå nyåret hadde det vært knall.
Ikke noe problem Skal se om jeg kan plukke ut to dugandes og legge de tilside. Regner med at du går for et huner/mongol-design?
Kan du bare legge de til side et par dager, så får jeg se om jeg klarer å komme meg bortover.
Kunne være mosomt å teste høvler også
Så gir jeg beskjed om jeg ikke kommer meg avgårde.
l
Kunne være mosomt å teste høvler også
Så gir jeg beskjed om jeg ikke kommer meg avgårde.
l
"If it breaks you get to keep both parts"
Oppdatert med priser for ferdige laminater