Thuja?
Moderator: GreenMan
- GreenMan
- Snikende platebein
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Re: Thuja?
Jeg lurer på det samme, og den eneste måten å finne ut av det er vel å prøve.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Jeg har ikke testa thuja, men tipper den er mer som gran/furu enn einer/barlind. Finner du en bra bit vil jeg anbefale å teste den som buklaminat.
Har hogd ned endel thujaer, og det er et ualminnelig lett treslag. Lettere enn gran og furu. Skulle det funke, blir det sprettne buer! Men jeg er redd den er for veik...
Thuja har vel blitt diskutert her før, og kloke hoder mente beste bruksområde var pilskaft, hvis jeg ikke husker feil.
Thuja har vel blitt diskutert her før, og kloke hoder mente beste bruksområde var pilskaft, hvis jeg ikke husker feil.
MartiN
- GreenMan
- Snikende platebein
- Kontakt:
Mary Rose mål på på buen og dravekt som passer til hærkamp/blankvåpenbruk. Vel min stokk legges nå til tørk så får vi se hva vinteren bringer.
Stian Green
- Jedi Jordal
- Bueskytter
Fantastisk! DFu må prøve å lage bue av den
Hvis det fungerer vet jeg hvem som skal robbe hagen når min mor og far bestemmer seg for å kutte ned thuja hekken hjemme
Hvis det fungerer vet jeg hvem som skal robbe hagen når min mor og far bestemmer seg for å kutte ned thuja hekken hjemme
Archers ignite!
Ja, hvis det funker er det ihvertfall plenty tilgang på emner rundtom i de tusen hager.
MartiN
- Jedi Jordal
- Bueskytter