Jeg er litt sein med å kommentere men jeg slenger meg på, for å være helt ærlig hvet jeg ikke hvor mye du bruker historisk korrekte sko i løpet av året. Jeg er blankvåpen fighter i tilleg til å være historisk bueskytter så fra mitt ståsted er tipset å ikke kjøpe sko via internet... ever. Sko som burde være behagelige og ha styrken til å tåle aktiv bruk burde kjøpes i egen person, eller bestilles til dine mål av en dyktig kar/kvinne.
Jeg går i historiske sko fra april til september og har kjøpt to par med historiske sko. Et billig par over internett jeg gikk hull i på åtte uker med gress, jord og minimalt fjell / asfalt til tross for jevlig smøring og vedlikehold. Andre parret var skreddersydd til mine mål av en profesjonel kar i England som lærer ansatte på muser hvordan man jobber med lær og bein på historisk vis. 265£ med frakt, aldri vært noe feil med de. Skal du kjøpe sko, kjøp av en pålitelig selger, helst som noen av dine venner kjenner å legg litt, ikke masse men litt penger i det. Kjipt å bruke 60 Euro + 19% VAT, Frakt og Toll på 4mm lær du går gjennom etter en tre-fire uker bruk totalt.
Jeg anbefaler en tur til
http://www.spanglefish.com/petermerrett ... dbonework/ for å titte litt på Pete sine sko, samme karen jeg har kjøpt støvler av. Går fra 125£ til 250£ for skreddersydde sko til dine mål. Alternativet er en tur på litt forskjellige markeder rundt i landet når sommer sesongen starter. Middelalder Festivalen på Hamar / Oslo ville vært et godt sted og starte.