Hvis du vil bruke litt mindre lim, så bruker du en slik:
Da slipper du å dra så mye lim utenfor kantene. Dyppes i aceton etter bruk så holder den til mange buer
Flott verksted du har fått deg, Bjørnar. Morroå se at noen tar glassfiber`n på alvor.. Åsså med carbon attått
Enig med Ivar ang kiler i tuppa. Jeg tror nok at mange produsenter ikke gidde å ta med de på masseproduserte buer. Mere jobb med selve liminga, og det er ikke mye forskjeller på kilene som skal til før man er på uttur, liksom.

Trikset er å lage kilene brede og kløve de. Da er man garantert at de blir like. Dessuten blir bua finere med kiler i en annen tresort enn hva man har i laminatene. Ikke fall for fristelsen å bruk glasskiler. Det er for pyser (Hill bla)
Stablisering med poly skjer i vacuum. Ganske mye også. Læderiet solgte forresten en type stabliserer som "bytter plass med vannet" Man legger en fersk trebit i guffa over lengre tid, så fortrenger guffa vannet. Hva slags stoff det er, er jeg ikke sikker på, men poly er det nok ikke. Du kan også bruke polyuretan lim fra f eks Casco sammen med vacuum.
Få nå den carbonbua ferdig så jeg får sett resultatet
Godt nyttår folkens!