Tyrkisk 1600/1700-talls kogger
Moderator: GreenMan
Tyrkisk 1600/1700-talls kogger
...så da er i alle fall koggeret til 400-meters-buen min klart... 8)
Re: Tyrkisk 1600/1700-talls kogger
Nice! Hva har du laget de hull sakene inni den av? Er det et ryggkogger?
Det er et sidekoggerIt is made from vegetable tanned leather dyed black in iron-oxide-water. I used the same bath as for the first Indopersian one. The age of the water definitely made the process go faster and blackened the leather better too. There was no vinegar in the water, just steel wool and water mixed for some months.
The sides and bottom are made from 3mm thick leather, and the perforated top from 4,5mm. Wooden plate in the bottom. The octagonal copper hangers are made from hammered and filed coins. Straps from 2,5mm leather.
Grisetøft! Farga i metallbad og greier 8) Da var det bare å klistre sammen en sånn 400m krok da
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Heftig. Bøyer meg i støvet.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Jeg klarer ikke å finne en forhandler i europa som seller sånne
Frem med lær, kniv, nål og tråd Ligger det ikke en tegning/mal på koggeret her? Eller var det på atarn...?Zeida skrev:Jeg klarer ikke å finne en forhandler i europa som seller sånne
-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
Moen skrev:Frem med lær, kniv, nål og tråd Ligger det ikke en tegning/mal på koggeret her? Eller var det på atarn...?Zeida skrev:Jeg klarer ikke å finne en forhandler i europa som seller sånne
Jeg suger å sy og har ikke penger til sånn dyrt lær. Jeg fant ut det ville koste meg over 1000kr for et slikt kogger i stede for 100dollar og da uten arbeidet hvis jeg kjøper det ferdig.
Det ligger vel tegning på atran men jeg finner den ikke.
Det ligger nok mye materialkostnader i et slikt kogger ja, med mindre du har penger til å kjøpe inn litt stort så er det nok bedre å kjøpe ferdig kogger. Kanskje noen her på forum faktisk kan lage kogger på bestilling?
Da må nok effektivisere søket ditt, gutt. Tegningene ligger her, under "Making Bows, Arrow and stuff" 1000 spenn?? Hvor henter du priser fra? Jeg betaler 70.- pr kvf hos J Jensen. Riktig nok med noen ørsmå feil...men hva betyr vel dèt?Zeida skrev:Jeg suger å sy og har ikke penger til sånn dyrt lær. Jeg fant ut det ville koste meg over 1000kr for et slikt kogger i stede for 100dollar og da uten arbeidet hvis jeg kjøper det ferdig.
Det ligger vel tegning på atran men jeg finner den ikke.
-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
http://198.170.107.188/phpBB2/viewtopic ... d35079d614
Det er vel faktisk så nærme det ovenfornevnte koggeret man kan komme
70,-kvfot var jo ikke så ille. Sist jeg trengte lær så var jeg innom ei skinnsjappe i oslo og der hadde de grei kvfot pris, men de solgte bare hele huder. 800spenn for en fingertabb blei litt drøyt
men lærarbeid koster! Du trenger mer en lær for å lage et fint kogger...
Det er vel faktisk så nærme det ovenfornevnte koggeret man kan komme
70,-kvfot var jo ikke så ille. Sist jeg trengte lær så var jeg innom ei skinnsjappe i oslo og der hadde de grei kvfot pris, men de solgte bare hele huder. 800spenn for en fingertabb blei litt drøyt
men lærarbeid koster! Du trenger mer en lær for å lage et fint kogger...
Jeg skal kjøpe og kviljo sa han kunne lag et til 4-5 tusen til meg
Zeida skrev:Jeg skal kjøpe og kviljo sa han kunne lag et til 4-5 tusen til meg
-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
Skal assa ikke kjøpe kviljo sitt