Skal man prøve å hente ned ballen her så står det ikke at det ikke er lov til å skyte. Det er bare ikke lov å skyte f.eks i byparken, i gågata eller i et område som gjelder for allmenheten. I hagen, skogen eller på jordet er nok helt ok. Hvor det er påkrevd bør skal man vel også ha grunneiers tillatelse og følge allminnelige sikkerhetsregeler ved skyting.
Disse bakfulle grønnkledde som lusker rundt Odin kjenner ikke til, men vanlige jeger er seg stort sett sitt ansvar bevist. De fleste har vel avlagt en jegerprøve og flertallet har nok bedrevet skytesport slik at de skulle inneha nødvendig kunnskap om sikkerhet.
Et og annet uhell skjer, men % er ganske lav ut ifra antallet som befinner seg i skogen i en jakt sesong. det er registrert 439000 jegere og 197999 + meg betalte jegeravgiften i 2010.
Man er heller ikke forhindret i å gå i skogen om høsten under jakta. Det er av sikkerhetsmessige årsaker at man ikke ønsker turgåere inn et elgejakt drev forståelig nok, og derfor sperres noen områder av i perioder. I Nordmarka f.eks jaktes det i uka og i helga har turfolket fritt leide ....høres ut som en fair deal ...eller?
Uansett så så snakker vi om 3 uker i oktober. Når det gjelder øvrig jakt så har jeg aldri i mine 35 år som jeger møtt på noe konflikt med turfolket. Stort sett er jakta over på formiddagen når kakao og pølse folket skal ut. ....og til slutt ....ulven er vi ikke så bekymret for at spiser barn(har ikke vært registrert) ...men de spiser jakthunder, puddel, labrador, schafer om vi tør å slippe dem løs i skogen. Det blir en helt annen diskusjon som ikke hører hjemme i et bueforum

Det gjorde kanskje ikke kommentarene mine til Odin heller, men følte for å utvide perspektivet litt