Etter deilig 3-ukers-ferie i Spania og Tyskland med streng øldiett og totalt fravær av fysisk aktivitet prøvde jeg meg på krigsbuen. Fant ut at den fine oppadstigende formkurven jeg hadde i juni har fått ubotelig skade. Underarmen fikk juling, overarmene fikk melkesyre og skjelvetokter og jeg tenkte at det var bra jeg gikk på do FØR jeg skaut. Sjelden jeg har vært andpusten etter å ha skutt med bue men jeg gjorde en overbevisende tolkning av tuberkulosesyk småjente etter endt økt.
Får finne fram lettvekterbuen og trene litt målbevisst
Tar det bare 2-3 dager for en som har hatt et par års ferie fra tunge buer? Vær så snill Daniel si JA. Jeg trenger å behertske noen kraftige buer til NM
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Jeg har nesten ikke skutt bue siden inne-NM. Skaut 15-20 skudd med en bue som var 92# opprinnelig sist uke, og må si den kjentes forholdsvis tung ut Men det gikk egentlig forbausende bra. Med en litt snill bue til presisjonen skal det gå fint å trekke opp noe tungt noe på lengdeskytinga, håper jeg. Mer enn 100# skal vel godt gjøres, dog...
Da er du jo i storform. Tror faktisk ikke jeg har skutt bue siden forrige ute-NM. Med litt flaks kommer jeg ikke sist,. Får bare se om jeg finner bueutstyret mitt. Det ligger litt rundt om kring. Mener å huske å ha sett fingerbeskyttelsen for noen måneder siden da jeg flytta
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Ikke godt å si hvilken form du er i Are, men du rekker nok å trene deg inn i ei bue over 100# før NM, selv om jeg tipper det vil ta mer enn 2-3 dager dersom du ikke har tatt i ei bue på så lang tid. Men du har nå brukt tunge buer lenger enn de fleste jeg kjenner her i landet, så du får vel bare hjelpe muskulaturen oppe bak skuldra til å huske hva det var de måtte gjøre..
Morro om det er mange som stiller med litt tyngre skyts på NM 8)