Hornring
Moderator: GreenMan
Hornring
Fikk et lass med horn av Kviljo på nm og siden togturen hjem var såpass lang og lommekniven var såpass nærme så måtte jeg jo begynne å fikle litt med de
Det gikk forbausende greit å spikke i horn! Hadde ferdig hull og noenlunde "utside?" innen jeg var framme, så var det bare å forme den ferdig med hovrasp og sandpapir Horn er morro å lage ting av! og jeg har fortsatt en hel pose igjen
Det gikk forbausende greit å spikke i horn! Hadde ferdig hull og noenlunde "utside?" innen jeg var framme, så var det bare å forme den ferdig med hovrasp og sandpapir Horn er morro å lage ting av! og jeg har fortsatt en hel pose igjen
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Re: Hornring
og bilde...
Den ligger mot ei sånn hornplate som jeg spikka den ut av. Den ser mye mørkere ut i virkeligheten, blitz osv, men den får jo fram fibrene i hornet veldig bra. De kjenner du bedre med kniven en du ser med øya
Den ligger mot ei sånn hornplate som jeg spikka den ut av. Den ser mye mørkere ut i virkeligheten, blitz osv, men den får jo fram fibrene i hornet veldig bra. De kjenner du bedre med kniven en du ser med øya
Apropo: Du kunne ikke lagt ut bilde av den tommelringen du skøyt med?
lediggang er roten til alt ond, så man får være flink til å holde fingrene opptatt med noe Dessuten syntes jeg madammen fortjente litt etter å ha sitti og sett på 60 piler flakse mot en vegg....
Her er ringen jeg skaut første runde av NM med. Det finnes jo mange varianter av tommelringer, men denne passer i alle fall til meg. Tror kanskje den ligner mest på den koreanske varianten. Det er et hakk på den på den konvekse delen av leppa. Den er ment for å legge strengen mot, men er ikke nødvendig.
Ganske kult å skyte med. Trekket blir en del lengre, og man får et mye renere slipp. Ulempen såvidt jeg har erfart er at man ikke kan ankre trekket med noe som man kan med f.eks middelhavstrekket med tre fingre på strengen.
Ganske kult å skyte med. Trekket blir en del lengre, og man får et mye renere slipp. Ulempen såvidt jeg har erfart er at man ikke kan ankre trekket med noe som man kan med f.eks middelhavstrekket med tre fingre på strengen.
Her var den også gitt! jaja, skikkelig tøff ihvertfall! Skal du polere den? Horn blir utrolig blankt å fin med en skopussemaskin
Har du noe info om typer hornringer, og vinkel på "leppa" i forhold til selve ringen?
Har du noe info om typer hornringer, og vinkel på "leppa" i forhold til selve ringen?
Har polert den tidligere, men så justerte jeg den litt. Etter det har jeg ikke hatt tid til å polere den igjen.
Sjekk ut atarn.org og atarn.net. Det ligger litt spredt, men det er mye tommelringinfo der. Neste jeg skal lage er den kinesiske variantern, som bare er en litt høy sylinder.
Sjekk ut atarn.org og atarn.net. Det ligger litt spredt, men det er mye tommelringinfo der. Neste jeg skal lage er den kinesiske variantern, som bare er en litt høy sylinder.