Den er 163cm høy og har fulgt strengen ca.1". Tipper nå at den er på ca35pund.
Kviljo: Jeg greidde ikke å vente lengre og bare må starte på en barlind bue. Denne hadde jeg hatt liggende inne i 4mnd og hel limt. Emnet var ikke all verden og det var ment som en test på barlind, ingen ting å tape på dette proskjektet.
Nå for jeg vel snart starte på en flatbue av ask og den er godt å tørr.
Sist redigert av ingos den 07 mar 2008, 10:03, redigert 1 gang totalt.
En flatbue av eik plank fra Bauhaus, som jeg har hatt liggende og lagde helt ferdig i går kveld. Nå mangler den kun litt skefteolje, så blir den fin.
Grepet er av barlind og den blir veldig god å holde rundt:-) Jeg brukte litt varmluftspistolen for å lage litt merkrer i den, følger strengen veldig lite. Den er på ca 26pund og 175cm lang.
Her er et prosjekt som ligger på tørk og jeg kunne trengt noen gode råd?
Stokken var har bøyd seg mere siden jeg felte den og det var i den beste retningen:-)
Her er bildet av siste bue og min første bøyde bue. Jeg må vel kjøpe meg en god vekt å få målt buene nøye, tipper 36-38pund. Emne er ask:-) Mye lettere å jobbe med, enn barlind.
Jeg tror ikke jeg ville kalt den rekurve, for da er det gjerne snakk om at kurva er lengre mot tuppen. Dette blir mer reflex eller motbøy. Eller kanskje noe midt imellom
Jeg valgte å kalle den for bøyd bue:-) Rekurvert ble litt feil. Den burde kanskje få en motbøy? Nå må jeg bare vente på neste ask emne skal tørke, så for vi ta en tur i skogen og hente flere emner:-)
Jeg skal få tatt bilder i dag:-)
Den er varmbøyd. Hva er best av å dampe eller varmbøye?
Jeg skal ta den med ut nå og ta noen bilder:-) Jeg har hatt en nydelig dag i skogen og sett mye groooooomt:-)
Jeg skal være dønn ærlig og den hodler ikke samme bøyen, men farten er ikke ille. Hvorfor går den tilbake og hva bør jeg gjøre for å beholde bøyen? Er den ikke blitt varm nok når jeg jobbet med den?
Sist redigert av ingos den 16 mar 2008, 20:39, redigert 1 gang totalt.