Kviljo buemakeri
Moderator: GreenMan
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Re: Kviljo buemakeri
Håper virkelig å få mulighet til å se nærmere på den der! Vakker trur jeg er ordet jeg leiter etter 

Nydelig arbeid som altid Ivar 
Brutus, hmm må være en kraftkar dette da?
Får vi se ett oppstrenget og fulltrekksbilde eller?

Brutus, hmm må være en kraftkar dette da?
Får vi se ett oppstrenget og fulltrekksbilde eller?
-Joachim-
“Only those who have to do simple things perfectly will acquire the skill to do difficult things easily” Friedrich von Schiller
“Only those who have to do simple things perfectly will acquire the skill to do difficult things easily” Friedrich von Schiller

Ja, ok, det ble mange bilder av Brutus...
55 pund ved 28 tommer (knis

På bildet over trekker jeg neesten 34 tommer.
55 pund
Dæsken! kunne satt en del kroner på at den var det dobbelte ...nesten.
Ja ja fint å ha litt å holde i på en bue også jeg ville vært i stand til å trekke opp, kommer denna for salg eller?

Ja ja fint å ha litt å holde i på en bue også jeg ville vært i stand til å trekke opp, kommer denna for salg eller?
-Joachim-
Hehe, det er nesten rart hvor lett den er i forhold til størrelsen. Har en på 103 pund, og den er en del mindre, selv om den er noen tommer kortere også.
Tar den med til NM. Tror ikke jeg kommer til å legge den ut for salg sammen med resten, men er det noen spesielt interesserte er jeg åpen for handel. Nevnte vel en sum for den tidligere, men er litt usikker.
Tar den med til NM. Tror ikke jeg kommer til å legge den ut for salg sammen med resten, men er det noen spesielt interesserte er jeg åpen for handel. Nevnte vel en sum for den tidligere, men er litt usikker.
Og jeg som trodde at det var buen og ikke hjorteskallen som hete Brutus... Hehe..
-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
Imponerande tiller på den bågen.
Väldigt tuff långbåge.
8)
Väldigt tuff långbåge.
8)
Det der er ikke no langbue. Det er ei sværbue 

Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
bynt å skyte rytterbue? Men den er da litt i lengste laget? Men den var fin da
)

"If it breaks you get to keep both parts"
Hehe, det ble visst en anelse rytterbuetrekk der ja. Faktisk er tyrker'n på vei nå. Kjernen er limt sammen. Satser på å få på hornene etter NM. Det blir staseligt!
kjempe
du får få ut noen bider på hornbuetråden etterhvert, da! Limte inn hornbitene midt på håndtaket og det dårlige beinet
på min i dag. Nå må jeg bare få satt inn horn i strenghakkene mens senene tørker, og få raspa hornlaget i ryggen ned til passe tykkelse. Så skulle den i prinsippet være klar. Om ca2 to månder
. (sånn minus finish. Og det får den ikke før den har tålt oppspenneing
) Kanskje snart på tida å starte byggenr 2 ?

"If it breaks you get to keep both parts"
Lokal-avis som hadde en artikkel om bue-dillinga i dag:
http://www.farsunds-avis.no/artikkel.asp?Artid=49156
Får satse på noen bilder etter helga. Moro å se hornbueprosjektet ditt igjen Lurz! Heftig! - og fryktelig spennende
Jeg har ingen forhåpninger om at min skal overleve første trekk, så jeg satser på å ha ferdig neste kjerne innen den tid, hehe, just in case
http://www.farsunds-avis.no/artikkel.asp?Artid=49156
Får satse på noen bilder etter helga. Moro å se hornbueprosjektet ditt igjen Lurz! Heftig! - og fryktelig spennende

Jeg har ingen forhåpninger om at min skal overleve første trekk, så jeg satser på å ha ferdig neste kjerne innen den tid, hehe, just in case

Hehe... Så nok den glassfiberpila.. fy & skam

Holder på å lage trekjernen til tyrkerbuen min.. eller rettere sagt, jeg har da laget noen maler... Jeg lurer på om jeg skal bruke ask eller lønn..? Har du noen idè om det? Stående/liggende?

Holder på å lage trekjernen til tyrkerbuen min.. eller rettere sagt, jeg har da laget noen maler... Jeg lurer på om jeg skal bruke ask eller lønn..? Har du noen idè om det? Stående/liggende?
-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
Hehe, fiskepil direkte fra 3rivers 
Lønn er vanligst, og sannsynligvis best. For lønn kan man gjerne bruke liggende årringer, men stående går nok også fint. Selv har jeg brukt kirsebær med stående årringer. Lurz har brukt bjørk tror jeg?

Lønn er vanligst, og sannsynligvis best. For lønn kan man gjerne bruke liggende årringer, men stående går nok også fint. Selv har jeg brukt kirsebær med stående årringer. Lurz har brukt bjørk tror jeg?