Joda, det skal jeg fortelle deg... Det gikk med de som (nesten) alle andre buene jeg har prøvd meg på..

Det som jeg fikk litt problemer med (med silken) var at den ikke ville ligge stille etter at jeg hadde lagt den på. Men da har jeg da prøvd dèt òg....
Men nå har jeg egentlig fått nok av dusteprosjekter og bueknekk! Skal safe og prøve med en laminert Tyrkisk Sitka/Sytka(??) bue.
Med glassfiber forran og bak

Har kun igjen Ask buen. Den aller første seriøse buen. Den skyter som bare det, og den er jeg ganske fornøyd med òg.
Kansje litt over gjennomsnittet optimist (noe JEG er), når en tror det "bare" er å raspe og spikke litt, så har de DEN perfekte buen der...
Og forresten, jeg lagde en bue til JR på 11. Ask rygg og Eik buk. (Valnøtt, Kirsebær og Mebaou i grepet) Ble kansje litt svak, men den er rask og fin å skyte med.
Skal prøve å få lagt ut bilder av den når han kommer hjem igjen. Sitter på stranda og snekrer piler til den nå om dagen

Tenkte jeg skulle kappe noen .308W kuler og kun bruke mantelen fra de som spisser. Skaftene er 7,75 mm så det skulle fungere tror jeg...

Furuskaft (beiset og lakkert) med forsterkning av valnøtt.