-Ellers er det noen ganger skummelt å tilsette vann som ikke er kokt opp. Bakterier og slikt.... Men det går sikkert bra, har gjort det samma sjøl et par ganger, og det ble godt mjød av det.
Moderator: GreenMan
Torgisl Reidarson skrev:Lønnesirup kommer da fra amerikansk lønn, ikke europeisk?...se Canadaflagget...hvor stor importen var fra New-Foundland var for 1000 år siden er vel ikke godt å si?
Smake godt? Jeg har prøvd endel rare "historiske" drikker, (ikke Bulmeurt dog)!!!... skal man først bruke moderne greier er sitronsyre-pulver en "bankers".i alle drikker...synes den bjerkegreie skulle være verd ¨å prøve...her er mye søtt...er hengebjørk søtere enn vanlig bjørk tro?
Siden dette forumet retter seg mot det historiske aspekt, compoundbuer er bannlyst, så vil iallefall ikke jeg stille på Vikingmarkedet i Borre med pilhylleglassfiberbue, og gulerotstuing i nisteskreppa...
Mht den kvannspyttmjøden eller oksepiss, kom jeg på et Peer Gynt sitat..:
"Koen giver kaker og stuten MJØD! Det står skrevet: Du skal tvinge din natur, og i lengden faller vel drikken mindre sur...La gå!!" Dovregubben: Se, det var fornuftig sagt, du spytter? Peer: En får håpe på vanens makt.