Ingars Hulderbu:-) Velkommen
Moderator: GreenMan
Jeg har desverre ikke noen kamera enda, så bilde kvaliteten får jeg ikke gjort noe med. 69" og 35 pund, jeg skøyt med 28" lange piler.
Den er glatt som en barnerompe ved grepet, mens treet er mere revet opp lengre inne og dette tyder vel på at den gikk opp i limingen?
Jeg kan ikke skjønne noe annet. Dette skjedde mens jeg dro opp pilen og det var like før jeg skulle montere hånden.
Den er glatt som en barnerompe ved grepet, mens treet er mere revet opp lengre inne og dette tyder vel på at den gikk opp i limingen?
Jeg kan ikke skjønne noe annet. Dette skjedde mens jeg dro opp pilen og det var like før jeg skulle montere hånden.
I love Mac!
Inongogaror
Inongogaror
Jeg var nettopp innom xxl og så på buer der. Det kom bort til oss en av de som jobber og han hadde dratt opp en bue og da røyk strengen, jeg ble bare mistenksom på kompentasen deres. Sette opp en bue med får svak streng er vel ikke den beste reklame, selv om han skrøyt av hvor hard den var å dra opp. Som om det ikke nok så hadde strengen slått han over brystet, så blodet hadde silt og et skikkelig merke på armen. Måtte bare flire godt etterpå:-)
I love Mac!
Inongogaror
Inongogaror
- Sturlabuer
- Mester
- Sted: Hurum
Jeg mener å huske at en finne har laget buer av syrin, det står om det her på forumet et sted...
Blir vist bra buer, men det er et vanskelig emne. Utfordringen ligger i å finne en stokk som er rett nok,
og uten veldig mye kvister og vridning. Syrin sprekker også veldig lett under tørking.
Hvis du tar utfordringen vil vi gjerne se resultatet
Lars
Blir vist bra buer, men det er et vanskelig emne. Utfordringen ligger i å finne en stokk som er rett nok,
og uten veldig mye kvister og vridning. Syrin sprekker også veldig lett under tørking.
Hvis du tar utfordringen vil vi gjerne se resultatet

Lars
her er starten på en "how to" om syninbue!
http://www.primitivearcher.com/smf/inde ... 699.0.html
http://www.primitivearcher.com/smf/inde ... 699.0.html
MartiN
HEHE, jeg for se hvor rett syrin i hagen er ellers for jeg gå til naboen:-) Han er like lei syrin som meg. Emnene bør vel tøke langsomt siden de sprekker lett eller er det noe annet som påvirker dette?
Siden jeg ikke har laget så mange buer enda, så får også dette proskjetet god tid:-) Phuuu
Bilder er en selvfølge.
Siden jeg ikke har laget så mange buer enda, så får også dette proskjetet god tid:-) Phuuu
Bilder er en selvfølge.
I love Mac!
Inongogaror
Inongogaror
- Sagitarius
- Bueskytter
- Sted: Nord Norge