hehe .. takk takk .. men finner det nok litt klamt og upassende med en slik status, selverklært ateist som jeg erChristian skrev: Gudestatus til Malawolf 8)

Moderator: GreenMan
hehe .. takk takk .. men finner det nok litt klamt og upassende med en slik status, selverklært ateist som jeg erChristian skrev: Gudestatus til Malawolf 8)
Det er helt feil. Lovendringen kom fordi et smart hode hadde funnet ut at buejakt faktisk var lovlig i norge. Dette ønsket de å endre på inntil en eventuel åpning for buejakt kom...og fikk viljen sin. De kunne ikke se noen forskjell om det var rådyr eller gjedde. Og om man tror at sheriffen ikke har fått med seg endringen, kan jeg love dere at det har de. For om det er noen som har fokus på jakt, våpen og skyting om dagen, er det nettopp de.MalaWolf skrev: det er nok bruk av lyster denne lovendringen retter seg mot.
Hvorfor er du helt sikker? Har du det skriftelig. Gassdrevne harpuner kan vel likne på gevær, den som drives med strikk er vel mer å regne som armbrøst. Jeg vet at norske myndigheter har gode tradisjoner på å være nidkjære i tjenesten, men det hadde vært interessant og visst hva som var den egentlige årsaken til at dette ble forbudt.Moen skrev:Det er helt feil. Lovendringen kom fordi et smart hode hadde funnet ut at buejakt faktisk var lovlig i norge. Dette ønsket de å endre på inntil en eventuel åpning for buejakt kom...og fikk viljen sin. De kunne ikke se noen forskjell om det var rådyr eller gjedde. Og om man tror at sheriffen ikke har fått med seg endringen, kan jeg love dere at det har de. For om det er noen som har fokus på jakt, våpen og skyting om dagen, er det nettopp de.