Flotte buer!
Jeg har et par linstrenger liggende jeg kan ta med. (Har fortsatt igjen noen, etter at 3 røyk i forsøk på å strenge opp 80+askeprosjektet mitt. Ingen glimrende ide å bruke strenger ment for 40# buer da..)
Takk for dèt. Jeg ble da helt bitt av "Bue-basillen".

Selv om laminater er utrolig spennende, må jeg innrømme at helvedbuen fasinerer meg.
Òg, jeg har prøvd å lage streng av lin (Tror da det er lin) Samme som jeg har brukt til lærarbeid. (den er tykkere enn den på bilde)
Strengen virker ok, men.. Har ikke fått noen til å holde ennå... Tror kansje jeg gjør noe rart under prosessen (Det ville i så fall ikke være første gangen

) Kansje du kan holde et lite kurs for meg???
Ca. 185 m med askebuen uten ordentelig streng! Imponerende! Hva er dataene på den?
Hvis ikke årringene er bortimot perfekte ville jeg vel lagt på ryggforsterkning, spesielt hvis
dravekten er høy.
Årringene på pila di ser skumle ut, de bør gå som ganske rette snorer fra ende til ende,
hvis ikke kan man ende (!) med rester av den i hånda (vondt).
Personlig ville jeg lagt vekk den pila og heller laget en eller flere nye

Ble ikke så rent lite imponert selv. Men data er det dårlig med enda. Jeg skal skaffe en vekt, så skal jeg gjøre et tappert forsøk i kveld. Er ikke sikker på hvor lang den er heller.. Jeg har igjen noe arbeid på den, spesielt nockene burde få litt mere oppmerksomhet.
Men ellers så tør jeg ikke gjøre noe. Redd den skal ødelegges. Men skinn i grepet skal den få. Årringene er vel ikke perfekte (liggende, og bitte litt vridd)
Men årringene følger hele veien, også gjennom grepet. Ser det kansje her?
"Alt" ved den pila er skummel

Den ER kassert, og ligger trygt i dingse-skuffen. Jeg har laget noen nye, og de har rette årringer. Litt tynnere er de også (7-8mm) Kansje litt tynt? Styrefjærene er også mere "vettuge". Må få kjøpt meg skikkelige pilskaft tror jeg.