Den skal ha like lange statiske lemmer som arbeidene lemmer etter hva jeg har skjønt..
Edit: Faktisk er det neste bue jeg skal mekke
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Moderator: GreenMan
Jammen dette er da ingen holmegård?bowman skrev:Dag. Du drømmer om Holmegårdsbuer om natta, ikke sant? Om dagen går det på autopilot? Ta deg en tur til meg. Så kan du lage buer sammen med Eirik og meg. Da vil drømmene romme enda flere buer. Alle slag.
Høres greit ut...tertitten skrev:Dag, når du mekker sammen en Møllagebet, lar du den tynneste delen av lemmet være statisk da, eller lar du de bøyes også?
Jeg har veldig lyst til å prøve meg på en slik en, 2" fade fra håndtak, 14" arbeidende lem, 2" fade for så 12" statisk, blir vel omtrent 4,5 cm breie arbeidende lemmer.. Tror du dette blir noe bra?
Fantastiskdagsunde skrev:Ja, så godt som statisk. Til å begynne med smalner jeg de ned til nesten der de skal være, men lar de være 20mm++ tykke.
Når jeg er fornøyd med tiller og vekt på resten av buen former jeg tuppene med en trekantprofil med spissen mot buken.
Samtidig reduserer jeg tykkelsen til jeg nesten aner at de begynner å bøye.
Har gjort det på Mare Møllegabet buen nå... Tror jammen jeg skal bli med på lengdeskytinga fra nå av...
Vi endte på 60+#@28"
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2