Zeida's Buemakeri
Moderator: GreenMan
Re: Zeida's Buemakeri
eh..... nei da va da ikke de er gjor heller da
Hei da va eg færdi med å bank 6 sener og fikk en haug med kvit tråd til gjenngjell ser ut som det er mere enn nok til to buer.
ja må vel det. BRB med bilder
Ja her er bilder
Jeg har et lite problem: Les dette:
Yes, this is a great video. But you messed up on when you said the batch was just about ready... you should soak them for 2-24 hours before aplling them to your bow or else you do not get the same durabality as you wout some that have been soaked longer.
Svar på den fra eiern av filmen:
Have to say I disagree. There is no need to soak the sinew that long, unless you left the pieces way to thick to begin with. In fact, in my video I soak the sinew in warm water first, then in the hide glue. That isn't even needed. Now I go directly into the warm liquid hide glue and onto the bow. Complete saturation only takes a few minutes.
Hva er riktig?
Yes, this is a great video. But you messed up on when you said the batch was just about ready... you should soak them for 2-24 hours before aplling them to your bow or else you do not get the same durabality as you wout some that have been soaked longer.
Svar på den fra eiern av filmen:
Have to say I disagree. There is no need to soak the sinew that long, unless you left the pieces way to thick to begin with. In fact, in my video I soak the sinew in warm water first, then in the hide glue. That isn't even needed. Now I go directly into the warm liquid hide glue and onto the bow. Complete saturation only takes a few minutes.
Hva er riktig?
Det første er skrivi av et såkalt "tubetroll" Det er absolutt ikke nødvendig å bløtlegge de så lenge. Så lenge de blir gjennomvåte med hudlim, så er det lenge nok
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Senehaugen ser veldig bra ut forresten, men du må huske å sortere de i bunter av lik lengde før du begynner limearbeidet. Ellers blir det lett fullstendig kaos
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Holder det at jeg legger de opp i vinter med 12 og sånn nesten lik lengde? For jeg tror ikke det er en sene tråd der som er lik lengde
Ja da va eg færdi med å lægg på meg sæne Bilder i morra
lage eller kjøpe?
Kjøpe. tror da ikke jeg skulle lage no sånt?