Kviljo buemakeri
Moderator: GreenMan
- dagsunde
- Master bowyer
- Sted: Arendal
- Kontakt:
Re: Kviljo buemakeri
Jævla irriterende! hverken nettbrett eller tlf tar meg til artikkelen.
Den er sladdet, og vil ha meg til å betale!
begge kjører Android.
Den er sladdet, og vil ha meg til å betale!
begge kjører Android.
--
Dag.
Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Dag.
Brestanda boga, brennanda loga,
gínanda ulfi, galandi kráku,
rýtanda svíni, rótlausum viði,
vaxanda vági, vellanda katli
skyli manngi trúa!
Snodig, nå ser det ut til at den er låst her også når jeg ikke er logget inn.
Flatbue på 53 pund ved 28 tommer. Den er 70 tommer lang mellom nokkene, og har nokkoverlegg i horn. Lønn og amerikansk valnøtt. Om den ikke finner seg en eier før NM, blir den med dit sammen med et lite utvalg av arsenalet.
Jepp, amerikansk. Skulle gjerne prøvd litt europeisk valnøtt, men det er vel best at den er på rot, såvidt jeg har forstått.
Den var fin ja.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
- Lars Jensen
- Mester
Ah, nok et nydelig stykke kunsthåndverk. Du er, i sannhet, en historieforteller, du Ivar. Ren inspirasjon for meg.
Pardon my ignorance, men det hvite feltet, hva er det? Treverk, horn, magisk ingrediens?
Pardon my ignorance, men det hvite feltet, hva er det? Treverk, horn, magisk ingrediens?
Kan det bøyes, kan det skytes!
Duverden Takk for det. Det hvite partiet i grepet er lønn.
- GreenMan
- Snikende platebein
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Så lønna i buen er egentlig bare pynt? - Uansett en flott bue.Kviljo skrev:Duverden Takk for det. Det hvite partiet i grepet er lønn.
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
"Sann bueskyting er enkel"
Jepp, den har ikke noen særlig teknisk funksjon, så pynt er kanskje rett beskrivelse.
For de som ikke er på facebook: Three years ago I glued up and sinewed an egyptian composite. It has got a 5-piece core, with wooden side strips. In other words, the horn has been recessed into the wood. I did a mistake, and made the limbs too narrow at mid-limb, which made the bow too unstable. Now that it has rested for a good while, I will give it another go. First step is to let it sit on the "tepeliks" for a while to gain some stability by reducing reflex. Hopefully it will turn out just stable enough to shoot.
Får håpe det går. Strimlene på sidene, er de limt på før eller etter hornet ble limt?
Om den ikke har lyst slik den er nå, tror jeg kanskje jeg kommer til å legge på noen ekstra side-laminater, og så gi den et senelag til. Side-laminatene er limt på etter at hornet kom på. Slik: