Gratulerer, du lurer sikkert på hvorfor du ikke har anskaffet en før nå.
Stell pent med den og pakk den inn i et ullteppe om kvelden, så den ikke fryser om natten.
Oddbjørn.
Are skrev:... men du kan ikke kløyve tømmerstokker med den. Men er det målsetningen ville jeg nok heller tatt en titt HER Sitter selv på en M7 og den har kløyva stokker opp i 50 cm diameter
Moen skrev:Og har den korkbane, og ikke gummi, så teller det noen gode poeng.
Hei Moen
Jeg er helt ny på bueforum.no, men har en gammel båndsag. Den mangler nettopp slike kork/gummi- baner.
Vet du hvor nye slike er å få tak i? (søket på nettet ledet meg hit... har også noe erfaring med buelaging, så da registrerte jeg meg like greit:)
(ø 500mm)
Ta kontakt med Falkenberg eftf i Oslo. De har kork. Det samme ha C.Dahm Maskinforretning. De holder til i Bergen, men jeg mener å huske at de har en forhandler i Oslo også. Du må også ha lim. Jeg brukte kontaktlim fra Biltema sist jeg skiftet. Og det har holdt i 3 år med daglig bruk. Limet som forhandlerne selger er svinedyrt!
Lykke til.
men siden båndsagtråden plutselig kom fram igjen, hvor store stokker tar den? Jeg lurer litt på å få meg ei, men den må nesten klare stokker på 15cm diameter... regner med at prisen stiger ganske heftig når dimensjonene høynes