OT, Fun & Svadatråden...
Moderator: GreenMan
Re: OT, Fun & Svadatråden...
Skulle tro trærne så omtrent like ut her i Oslo som oppe i .....???
Enig med Zeida i den vurderingen. Barken ser seljete ut, eller knudrete ospete ut. Men selja ville vært nesten oransje i kjerneveden.
Og jeg har også et inntrykk av at trær er litt mer knudrete der nede, samt at jeg ikke vet hvordan hassel, ask og småvokst alm ser ut i barken. Så jeg blir litt usikker.
Og jeg har også et inntrykk av at trær er litt mer knudrete der nede, samt at jeg ikke vet hvordan hassel, ask og småvokst alm ser ut i barken. Så jeg blir litt usikker.
Nordnorge, Mo i Rana for å være nøyaktig.
Enig at det virker som om barken er mere knudrete der nede!
Må nok bare vente på Daniel eller noen andre som er litt emneveit (
) og har skikkelig peiling på trær.
Enig at det virker som om barken er mere knudrete der nede!
Må nok bare vente på Daniel eller noen andre som er litt emneveit (

-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Litt vanskelig å se fra bildet, men for meg ser det ut til at det står et par osp i bakgrunnen. Det han også være selje, men jeg vil tippe osp ut fra det jeg ser på bildet. Hvor i olso bor du?
Selje, de små kvistene som vokser rett ut fra stammen er karakteristiske for selje, barken også. Bladene er bra for hodepine.
Nord i Oslo. Stovner-området.
Fordeler med å bo inni skogen
GuttOrm kom innom en tur. Skjønner egentlig ikke hvorfor, for han var ikke særlig blid

Slangetemmer Moen

GuttOrm og gårdens Pitbull 8)

Så fikk jeg problemer med den ene linsa mi..byttet til noe mindre og tenkte at utsikten fra gården måtte foreviges. Og hva i h.... var ute på jordet? Hahh.. Tranemor og tranefar.

GuttOrm kom innom en tur. Skjønner egentlig ikke hvorfor, for han var ikke særlig blid

Slangetemmer Moen

GuttOrm og gårdens Pitbull 8)

Så fikk jeg problemer med den ene linsa mi..byttet til noe mindre og tenkte at utsikten fra gården måtte foreviges. Og hva i h.... var ute på jordet? Hahh.. Tranemor og tranefar.

-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
..Hadde nesten glemt hvor bra det så ut utpå der du holder til..
O lykke
Nesten så jeg blir misunnelig... men neida, kjellerleilighet på en halvmeter holder lenge for meg 

Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Christian skrev:O lykkeNesten så jeg blir misunnelig... men neida, kjellerleilighet på en halvmeter holder lenge for meg
Trenger da ikke mere enn en halvmeter

Er nok ett av de finere stedene på Tangen. Vika rett nedenfor er av de alle beste storgjedde plassene i Mjøsa..og ja, jeg skal jakte gjedde der snart 8)

Hattebånd av GuttOrm..!? Neiåneiånei. GuttOrm fikk leve. Slengte`n oppi skogen igjenOddbjørn skrev:Flotte bilder, fikk du nytt hattebånd?

-Frode
Norwegian Warbows
Norwegian Warbows
La huggormen leve! Den er en av skogens saktmodige små skapninger, og gjør muligens en og annen mus fortred, men ikke særlig mer. Hunder, katter, kyr, hveps, hester og mange andre dyr er mye farligere.
Jeg vokste opp et sted hvor vi så huggorm omtrent daglig om sommeren, og savner dem faktisk. Nå bor jeg i et område av landet hvor det etter sigende ikke finnes huggorm, likevel ble pusekatten vår bitt av en her om året (men det var nå en ganske spesiell katt, da, som ofte gjorde det uventede ...)
Jeg vokste opp et sted hvor vi så huggorm omtrent daglig om sommeren, og savner dem faktisk. Nå bor jeg i et område av landet hvor det etter sigende ikke finnes huggorm, likevel ble pusekatten vår bitt av en her om året (men det var nå en ganske spesiell katt, da, som ofte gjorde det uventede ...)
"And he was clad in cote and hood of greene.
A sheef of pecock arrwes, bright and keene,
.....
His arrwes drouped not with fetheres lowe,
And in his hand he bare a mighty bowe."
A sheef of pecock arrwes, bright and keene,
.....
His arrwes drouped not with fetheres lowe,
And in his hand he bare a mighty bowe."
Huggormen skader ingen. Bilen derimot ...
Bra bilde av ormen. Ser ut som en flott plass også. Kjekk lengde-bane 8)