Tyrkisk 1600/1700-talls kogger
Moderator: GreenMan
Re: Tyrkisk 1600/1700-talls kogger
Man får stort sett det man betaler for. Noe uhistorisk sammentråkla kan andre lage Det så jo ikke så galt ut det hos Grozer til 90€.
Jeg mangler forsovidt en haug bling på koggeret mitt. Litt gullforgylte duppeditter hadde absolutt vært på sin plass, men det er litt verre å spikke slikt...
Jeg mangler forsovidt en haug bling på koggeret mitt. Litt gullforgylte duppeditter hadde absolutt vært på sin plass, men det er litt verre å spikke slikt...
Det er ingenting å si på koggert men det er få som har skillz eller råd til et.
Hadde det vært enkelt så hadde alle gjort det
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Hei hvor mye skinn går det med til et kogger på størrelse med kviljo sitt?
Jeg ser på dette Lær > Kalv, geit og fåreskinn >
KALV ALRAN GYLDENLÆR III SORT
Men jeg lurer på hvor mange mm det må være i tjukkelse? Er litt redd for at det bare skal kollapse hvis det er for tynt. Hvordan er det med stive skinn er det et poeng og kjøpe stift skinn eller er det ikke så nøye.
Jeg ser på dette Lær > Kalv, geit og fåreskinn >
KALV ALRAN GYLDENLÆR III SORT
Men jeg lurer på hvor mange mm det må være i tjukkelse? Er litt redd for at det bare skal kollapse hvis det er for tynt. Hvordan er det med stive skinn er det et poeng og kjøpe stift skinn eller er det ikke så nøye.
Det er omtrent 42cm høyt og 21cm bredt på det breieste.
Jeg har brukt 3mm lær fra storfe, om jeg husker rett.
Jeg har brukt 3mm lær fra storfe, om jeg husker rett.
Hvor mange KVFT kjøpte du? (eller KVM)
En hel hud...
Med andre ord vet jeg ikke hvor mye du trenger
Med andre ord vet jeg ikke hvor mye du trenger
Spar opp til en hel hud du Zeida, lær har man alltid bruk for
Angående lengde på koggeret: Er det noen eksempler på lengre kogger av den typen? Jeg liker koggeret, men en versjon som beskytter pilene litt mer hadde vært litt mer "skogvennlig"
Angående lengde på koggeret: Er det noen eksempler på lengre kogger av den typen? Jeg liker koggeret, men en versjon som beskytter pilene litt mer hadde vært litt mer "skogvennlig"
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Skulle hatt denne til koggert: http://www.eastern-archery.com/turkgrozercomp.html
Um forresten er den noen som vet hvordan eastern-archery.com har det med betaling og bestillings måte? Send en epost eller?
Um forresten er den noen som vet hvordan eastern-archery.com har det med betaling og bestillings måte? Send en epost eller?
Hvilket kogger? er bare en bue der...Zeida skrev:Skulle hatt denne til koggert: http://www.eastern-archery.com/turkgrozercomp.html
Nei bue og koggeret til kviljo hadde vært kult i lag.
aahhh. skjønner. helt enig.