Blåserør og piler
Moderator: GreenMan
Re: Blåserør og piler
jaha der ser man noen regler er litt fjerne
Må arrestere deg litt her.. Det står så fint at du ikke har lov til å bære kniv på offentlig sted med mindre knivbladet er under 3 cm eller er en del av nasjonaldrakt eller uniform.. Plutselig ble det kult å ha korpsuniform om det fulgte med kniv til den?!!woodstick skrev:Kniv har du ikke lov å bære på offentlig sted, kun om den tilhører bunad. Snart så må du nok kappe av bladet på den også he-he
Danskene må ha tillatelse for å kjøpe kniv med blad lengre enn 9cm, men kokkekniv på 25cm er fritt salg
Sukk ja.. den gangen vi var 10 år, knabba blåserør på dressmann, lange nåler på teppeland, lagde lange kremmerhus + lange nåler = sto i betongvegg på 15 meters avstand

Skjønner meg heller ikke på det norske lovverket her. Alt som er gøy er blitt forbudt, men det er ikke forbudt å kjøpe kull på rimi, salpeter på felleskjøpet og svovel på apoteket.. er bare forbudt om du finner graderingen til å lage skikkelig krutt av det, men krutt til mekking av egne patroner er lov!! ARGH
JEG BLIR GAL og ønsker meg tilbake tiil tiden vi skjøt etter biler og sure skrikerunger med erter!
-
- Master bowyer
- Sted: Trautskogen
Lov og lov om kniv.. Her oppe kommer og går det folk med alle slags kniver til alle døgnets tider på alle mulige steder uten at noen bryr seg en tomme. Lenge leve bygda 8)
Litt lei av alt om lover jeg, bruk hue så går alt bra.
Litt lei av alt om lover jeg, bruk hue så går alt bra.
Jeg spiller og i korps klarinett faktisk kansje jeg skulle foreslå å gå med kniv.haha
Zeida skrev:Jeg spiller og i korps klarinett faktisk kansje jeg skulle foreslå å gå med kniv.haha
Vi to kan da hvertfall kunne argumentere for at f.eks samekniv skal høre til uniformen.. Du har jo med deg den svarte tregreia di og kunne trenge å spikke en flis eller kanskje rette på instrumentet. Jeg spiller trommer i gata og kunne jo kanskje trenge noen nye trommestikker underveis.. (tenkt scenario: 17 mai: korpset stopper for at trommisen må spikke seg en ny stikke

haha sa ikke du at du spile blåse instument. og den tre greia e faktis vert 1000dollar metern for treverket
tror nok kanskje at den svarte flisa han sutter på kanskje egner seg bedre som nokkforsterkning i piler eller på bua,, Kan bli ekstremt dyrt å lage en hedeby av den hvertfall.. men som blåserør burde det kanskje gå om man tetter alle hullene
nja bueemne kansje men tror det er dårlig i strekk? http://www.lisasclarinetshop.com/site/e ... 06_800.htm fin kjerne ved http://www.google.no/imgres?imgurl=http ... CCUQ9QEwAg
-
- Master bowyer
Egil, du bor på Brøttum.. Der trenger du ikke noe unnskyldninger for å ha med deg kniv. Du hadde ikke trengt unnskyldning for å ha med hagle i banken engang.. -Hvis det er bank på Brøttum da..
Har da bank i butikk hos den lokale kjøpmannen og nei jeg tror faktisk ikke han hadde reagert om jeg kom dit med stor kniv, bue over skulderen og koger.. eller hgle for den saks skyld 
LENGE LEVE BYGDA

LENGE LEVE BYGDA
-
- Master bowyer
Han hadde vel reagert om DU kom med hagle, men det ville vært mer som i "HÆ! -Har DU hagle?? -Trudde itte du likte slike modderne børser je.. Får je sjå på'n!"
For noen år siden var det en her hjemme som gikk med hagle og rifle rundt i byen. Det ble meldt fra til politiet, men ingen ting skjedde. Han hadde visst ikke gjort noe galt og derfor kunne man ikke hindre han i å gå rundt med våpnene. Senere skaut mannen flere, inkludert min onkel som ble en av de overlevende. Ambulansepersonellet som kom for å ta seg av de skadde ble også skutt og drept.
Dessverre er ikke verden satt sammen av bare fornuftige stabile mennesker, og derfor er det lurt at man ikke har mulighet til å gå rundt med våpen på offentlig sted.
Dessverre er ikke verden satt sammen av bare fornuftige stabile mennesker, og derfor er det lurt at man ikke har mulighet til å gå rundt med våpen på offentlig sted.