Vevde kogger
Moderator: GreenMan
Re: Vevde kogger
NICE!!!!!!
Har du noen ressurser på slik mer avansert fletting. Jeg klarer 4 tråder, men burde hatt 8Christian skrev: fletta stropp høres bedre ut en tvinna, sikkert bedre å bruke også, men flett den av mer en tre tråder da! 3flette er litt for barneskoleforming ass
Biltemahampekoggeret ble ok detZeida skrev:NICE!!!!!!
Olav, du må vakne. Indianarane kjem!
Takk igjen Christian
Da er det bare valgets kvaler som gjenstår:
Hva blir best? en 8 tråd (over 5 under to) eller 5 tråd (over to) til bærereima?
Ifølge siden som Christian tipsa om over er den 8 tråds-metoden beskrevet av M.Hald (!) - og den ble benyttet i forhistorisk tid i Danmark. Jeg antar eldre bronsealder faktisk... skal sjekke litt i litteraturen min her hjemme ..
Da er det bare valgets kvaler som gjenstår:
Hva blir best? en 8 tråd (over 5 under to) eller 5 tråd (over to) til bærereima?
Ifølge siden som Christian tipsa om over er den 8 tråds-metoden beskrevet av M.Hald (!) - og den ble benyttet i forhistorisk tid i Danmark. Jeg antar eldre bronsealder faktisk... skal sjekke litt i litteraturen min her hjemme ..
Sist redigert av MalaWolf den 09 jan 2011, 17:44, redigert 1 gang totalt.
Bruk den nederste, "finger weaving", blir veldig bra og har vistnok blitt finni på osebergskipet
Kjempefint kogger forresten
Kjempefint kogger forresten
Takk takk skal se om jeg ikke gjør et forsøk på den Oseberg-varianten ja.. Har forsøkt på den tidligere.. Går fort i ball med 8 tråder over,under ....*flirer*
Da er koggeret helt ferdig. Jeg måtte bare ta meg tid til å øve litt på den 8 tråders metoden - men fikk det til tilslutt. Synes det ble ett godt resultat jeg Men nå har jeg en historisk riktig bærereim (sånn Oseberg) også .. det er jo litt morro
Hamp er morro!
Hamp er morro!
K
Stilig reim brukte du sånn dings?
Høhø 8)MalaWolf skrev:
Hamp er morro!
Hmm .. nei. Bare fingrene mine går greit når en klarer å oppdage feilene en gjør i tide ...Christian skrev:KHøhø 8)MalaWolf skrev:
Hamp er morro!
Hvordan er denne fletting i styrke mot vanlige feltspisser hvor mange lag trenger du for og ikke trenge igjennom?
Nei men det kunne funke hvis du hadde mange lag
joda .. men jævla dyr blink du ville fått da ... for ikke snakke om tiden det ville tatt å lage denZeida skrev:Nei men det kunne funke hvis du hadde mange lag