Laminatpusser.

Alt om bygging av buer

Moderator: GreenMan

Moen
Mester
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Laminatpusser.

Legg inn av Moen »

Men hvorfor ikke lage en laminatjigg som jeg la ut bilder av? Bilder ligger på "Mr Moens buer" en plass.
Det du trenger er en håndoverfres. F eks denne fra Claser`n til 399.-
Bilde
En sett notfreser. (Du bruker selvsagt den på 20mm bredde) Disse er også fra Claser`n. Koster 169.-
Bilde
Så må du ha slipe-rondell. Biltema har noen fine... Pass bare på at du kjører ned hastigheten på fresen. Ellers går det varmt, og papiret slipper.. 14,90 koster den.
Bilde
Til slutt må du rappe støvsugeren av kokka slik at laminatet ligger rolig i jiggen... Så 585.- og ei sinna kjerring er alt som skal til for å lage gode laminater :lol: Europris har også håndoverfres. Tror de koster 199.- og tro det eller ei... De funker overraskende bra.
Moen
Mester
Sted: Tangen
Kontakt:

Re: Laminatpusser.

Legg inn av Moen »

Her er en oppdatert video av laminatpusseren som jeg postet bilder av tidligere. Jeg finner selvsagt ikke tegningene på materbordet, men det kan tenkes at jeg tegner de om igjen da jeg får tid. Utfordringen med denne er nok det å få laminatene like tykke på sidene. Men med litt seriøst opprettingsarbeide, bør det være grei skuring. Herren på videoen hevder at sidemålene på trestykket han pusser er 8,73 mm/8,72 mm eller .343"/.344" altså et akseptabelt resultat :lol:
Med våren kommer kreativiteten :wink:

OT: Kan man få ett slik "forhåndsvis" bilde av video her?
Svar