Her var det mange fine innspill.
Bilder Helge?
Vi kan gjerne ta en prat rundt bålet på Stiklestad på lørdag kveld, Håkon, men da er allerede konkurransen avholdt
Som nevnt i invitasjonen til NM er hurtigskyting en del av en større konkurranse, så det er ikke
bare for moro vi har det med. Men konkurransen i sin helhet har ikke som målsetning og tilrettelegge for alle, (selvom alle er hjertelig velkommen i historisk drakt og historisk utstyr). Den har som mål å få deltakerne til å strebe mot å heve standarden over det som er minstemålet til historisk klasse. Og som nevnt tidligere er nordisk og engelsk vikingtid og middelalder fokuset. Det vil si at vi i denne konkurransen ikke kommer til å tilrettelegge for verken kyudo-skyttere, indianske skyttere, ungarske skyttere eller noen andre utenfor nordisk og engelsk vikingtid og middelalder.
Hvis NL ønsker å sette en standard, må de gjerne gjøre det, men jeg kan ikke garantere at alle skyttere og foreninger følger den. Så vidt meg bekjent finnes det ingen form for standarder i NL når det gjelder konkurranser i det hele tatt.
Hvis Håkon representerer holdningen til NL når det gjelder NM, burde vi kanskje hatt en debatt rundt det. For jeg ser ikke på det som NL sin enerett å arrangere NM selvom dere har gjort det før og har det stående i deres formålsparagref. Hvis andre foreninger skal få lov til å arrangere på nåde fra NL, kan NL regne med å sitte med alt arbeidet med NM alene i årene som kommer. Jeg håper endelig ikke dette.
Samtidig vil jeg oppfordre foreninger rundt om i landet til å tenke seg om de er villige til å arrangere NM. Bergen? Kristiansand (Bronseplassen)? Ålesund? Hadde det ikke vært fint om dette arrangementet kunne sirkulere litt rundt i landet, så kunne man lært litt av hverandre.
Håkon: Du kverrulerer på endringer som ikke er gjort i en konkurranse utenfor NM, men du kverrulerer ikke på endringene vi har gjort i NM-konkurransen