Ups, har ikke fått med meg den - skal skåle i kveld Bowman!
Nå har jeg et hurtig sammensatt pilsett klar til York Round og denslags. Skaftene er Boyton 5/16" taperte fra Kviljo kappet ned så jeg tåler en tuppknekk eller to uten at pila blir for kort. 4" skjoldfjær og 70 grains 3D skruspisser- som er spisse! Her skal alt gjøres for å unngå at pila spretter ut av halmen

Vektmessig havnet disse på 350 grains i snitt mens de vanlige 5/16" fullengde blinkpilene jeg hadde lå på 450-ish. Da snakker vi furuskaft på begge deler.
Veldig fornøyd med disse skaftene, kjøpte noen i vinter som jeg har prøvd litt. Nå hadde Ivar laget sett med tre piler i forskjellig stivhet som kunden kan prøve før handel. En del justeringer får en jo med skaftlengde, vekt på spiss og fjær men det var veldig kjekt å kunne prøve, valgte den stivheten som hørtes og så riktig ut. Tommel opp for bra tiltak!
Hadde tenkt å lage noe veldig fint og viktoriansk som står til buen men det ble en enkel løsning. Lett beiset tupp med brun narvsverte for å illudere fotstykke og ellers klarlakk. Vil ha piler som er lette å se i blinken og i terrenget men har samtidig lyst til å unngå knallfarger. Vi kom frem til at rødt og hvitt bør være synlig både mot grønt gress, lyng og halmstubber. Ble ingen fjonge farger eller hornkiler denne gangen heller, det får bli et eventuelt vinterprosjekt.

Sent fra min SM-A310F via Tapatalk