Jeg har nå kontakt med Steve Stretton fra England. Du finner mer info om ham HER. Etter litt korrespondanse har han sagt seg villig til å ta med seg Mark Stratton (guinessrekordholder i kraftigst bue og pilspisssmed) Begge disse er svært habile krigsbueskyttere og skal kurse deltakerne i hvordan man skal håndtere/skyte med en engelsk krigsbue, både på blink og langt. Dette er et kurs jeg bil anbefale til alle som er ineteressert i å lære seg å beherske buetypen som er verdenskjent uten å pådra seg unødige skader på grunn av feil teknikk. Man behøver ikke være stor og sterk for å drive med dette, det består mye av teknikk og mindre av styrke. Kurset er selvsagt også åpent for damer som har lyst til å lære dette.
Vil du vite mer om engelsk krigsbue kan du kikke HER
Steve og Mark skal diskutere litt og komme fram til noen alternative helger som passer for dem. Jeg kommer tilbake med mer info med en gang jeg vet noe mer om datoer.
Ut fra interessen sist jeg la ut tråd har jeg gitt dem et maks budsjett på £850 (ca 10000,-) Dette ut fra at folk sist ca at smertegrensa var 1000,- for å delta på et slikt arrangement. Blir vi flere enn 10 deltakere blir prisen lavere enn dette.
Jeg ser for meg at dette skjer i nærheten av Oslo, eventuelt oppover mot Hedmarken. Noen som har noen gode forslag til sted dette kan arrangeres?
Er du interessert i å delta er det fint om du igjen melder din interesse i tråden. Når vi får datoene kan vi lage en avstemning her i tråden slik at vi velger den helgen der flest kan.
Jeg skal uansett være med