Litt om meg, f. 1963, mann bostatt i Ski, av hobbyer er det å spille Armed Assault med kompiser en av dem. Vi møtes på nettet hver torsdag og spiller noen timer. I tilegg møtes vi 4 - 5 ganger i året og spiller på Lan samling. Clanen har navnet NoPryl.
I begynnelsen av juni skal vi ned på hytta mi i Grebbestad, for å spille Arma og vi blir kanskje rundt 10 - 12 stk.
Jeg hadde da tenkt å overraske de som kommer med litt bueskyting, men etter 20 år med IKT som yrke så må jeg bare innrømme at det ikke er fin snekker kvalitetene mine som lyser best.
Jeg hadde tenkt å lage en bue til hver som kommer,til odel og eie. Ca tilpasset dravekt og lengde til den enkelte (det blir ut ifra hva jeg tror). Jeg har ingen nubbe sjangs til å lage 10 aske buer, rogne buer etc. Men det jeg lurer litt på er:
På Coop på vinterbro selger de rimlige gran eller furu lister. Flere av disse har jeg sett har nokså fine åreringer, og det er forholdsvis billig.
Har tenkt å bestille båndsag snart, og først tenkte jeg at jeg kunne lage en profil av lista og bakke ryggen med lin. Muligens er glassfiber billigere og bedre. Neste jeg tenke var at det blir med tanke på at dette er et nåletre vedlig svakt på midten, så da tenke jeg kanskje at jeg kan laminere 2 stk, evt med galssfiber i midten. Med den siste varianten kunne jeg kanskje også fått inn litt stilig reflex i buene.
I fjorhøst lagde jeg en 11kg rognebue til min datter, hun skjøt vel 70 - 80 meter på 3. forsøk og syntes dette var kjempe gøy, og snakker stadig om at hun vil skyte mer. Hadde ikke lyst til å legge ut info her, da buen var med riser og pilhylle.

Jeg har i alle fall funnet ut at bare folk får prøve så synes de bueskyting er kjempe gøy. Hvem vet kanskje stiller NoPryl med 10 - 15 bueskyttere i trad NM om noen år

Hva tror dere? Finnes det noen howtos for raskt og billig, men fremdeles bra nok til at det kan vekke intressen til folk. Vet at dekke ikke blir helt 100% trad, men det er ikke så viktig med en gang.