Hahh.. Lille Max-Tinius var med pappa på stubbe-jakt i dag. Glemt var au på hånda..
Joda, buene blir født på rekke og rad.. Om jeg bare hadde hatt en bue å skutt med selv også

Nå etter påsken blir det nok lite buebygging, og heller mye "riktig" arbeid. Slik er det å være periodearbeider.. Men den neste buen skal jeg prøve litt forskjellige typer ører.
Jeg òg tror at ørene kunne vært mye tynnere og smalere. Og ikke minst mindre tre over strengehakket. Og kanskje er det som du sier, Griffin.. Kanskje ørene er laget med tanke på kraftige buer? Tror også at jo tynnere ører, jo mere nøye må en være med å holde de rette. Men vridningen kommer ikke i ørene, men i festet mellom ører/bue(ben) Så hvis du laminerer ørene, så tror jeg de kan gjøres veeeldig tynne. Og treet over nockene er jo bare å gjøre det tyngre. På mine siste buer, er det ca 30mm over nockene. Kassai har en bue (Truls har en makan på veggen sin, også) som det er lite treverk på det nederste øret, og en hel del mere oppe. Why? Lukas Novotny lager sine buer med glassfiber over/under ørene, og sparer nok en hel del vekt på dèt..
MEN...når vi snakker om å spare vekt.. Det skinnet bidrar ikke til noe lettere buer. Merker stor forskjell på før og etter skinnet kom på.