Nytt styre skal velges. Hvem tar over roret, når kaptein Truls går fra borde? Hva skal NL stå for i årene som kommer? Inkludere alle for en hver pris, eller bli en intresseforening for de historisk interesserte.
Jeg meldte meg inn i langbuelaget for å dyrke min interesse for bueskyting relatert til vikingtid, og de første årene følte jeg at det var akkurat det langbuelaget drev med. Historisk gjenskaping hvor treff ble lagt til viking og middelaldertreff, hvor vi traff likesinnede.
Jeg må vel si at NL har blitt mindre opptatt av dette i senere tid med en mer dreining mot resultater i FITA-skyting, noe nok GULLRINGEN har gjordt sitt til. Mange skyttere uten noen form for "historisk" tilknytning vil selvsagt prøve seg, og bra er det. Jeg tror nok ikke en vanlig historisk skytter vil ta GULLRINGEN, men det blir nok en NBF-skytter som trener 2-3 ganger i uka. Sånn er det bare.
Nå skrives ikke dette for å være negativ. Jeg er aktiv "viking" store deler av sommeren,og får tilfredsstillt mine historiske tilbøyligheter.
Jeg vet at forslag til nye historiske konkurranser kommer opp på årsmøtet,noe som kan bli spennende. I NL sine vedtekter står det at konkurranser skal avholdes relatert til viking og middelalder,noe som er rimelig snevert vil jeg tro.
Det er sikkert andre som har synspunkter,som kan luftes i forkant av årsmøtet.