Slaget på Re 2021 er historie. Fine lengder og fin prat innimellom pilene. Synd at flere ikke kom, men da kommer dere sikkert neste år.
Jeg har snakket endel med Eirik gjennom helgen, og vi lurer på om det er på tide å bytte ut Welsh class med en norsk krigspil, basert på de funnene vi har. Vi ser for oss en middelalderpil med funnene fra oslo og Bergen som utgangspunkt og en enkel brodd som spiss. Eirik har laget noen skikkelig fine som kunne vært et fint utgangspunkt.
Vårt ønske er å markedsføre jaktpila slik at folk ønsker å skyte den og samtidig utvikle en norsk krigspil.
Jeg har også et ønske om å avvikle krigspilene til EWBS og satse på noe annet.
Jeg er i dialog med Jeremy Spencer ang. pilene til Warbow Wales og venter på svar om vi kan benytte de her i Norge i vårt system.
Grunnen til dette er at EWBS pr. idag er historie. Det kjennes fryktelig dumt å skyte piler fra en slik type forening hvor konflikter har vært viktigere enn bueskyting.
Warbow Wales er en oppegående forening som fungerer, og et samarbeid med dem er noe jeg ønsker å få til. Jeg har invitert Jeremy til Re og han skriver tilbake at når pandemien er under kontroll er det noe han ønsker å få til.
Det er like lett for oss å komme oss til Wales på et liknende arr. Hva med å bytte på annethvert år. Høres ambisiøst ut, men det var bare et forslag.
Slik jeg ser det kunne vi beholdt standardpila og skutt Lywerye og Westminsterpila som Warbow Wales har replikert.
Hvis noen fortsatt ønsker å skyte Livery og Quarter pounder for egen interesse så er det jo ingen ting i veien for det.
Hva synes dere om dette forslaget.