Ja.. jeg er litt ny her . Jeg har heller ikke drevet med buer mer en 1 måned eller noe sånt . Har tatt noen bilder så dere kan se . Nå har jeg akkurat blitt ferdig med min første selje bue som jeg også har fått litt hjelp på da fra en ganske flink buemaker
litt annerledes nokk
håndtaket med pilehylle , måtte lime på en trebit etter på fordi håndtaket ble for flatt..
skulle akkurat ta ut de to siste pilene på skyteskiva men plutselig velta hele greia , så jeg klarte å knekke de 2 pilene (bra det ikke var karbonpilene )
hadde en liten dårlig bue som jeg bare hadde lyst til å dekorere litt ^^
fikk laga en tiller av et bue emne det aldri ble noe av og noen treklosser på toppen som holder buen på plass
Jeg statser vell på å lage en nye bue til våren , tenkte jeg skulle velge hassel ...
halo
Moderator: GreenMan
- Sturlabuer
- Mester
- Sted: Hurum
- Andy Archer
- Bueskytter
- Sted: tåsen,oslo
Skal være veldig bra å kutte emne om høsten. Kutt treet, kapp bueemnet litt lenger enn du skal ha det, og smør lim eller maling på endene for å hindre sprekking. La det ligge tørt, men gjerne ute i trekk, for å tørke. Hvis du vil ha det til å tørke fortere, og gjøre grovjobben mens treet er bløtt er det greit å hogge det til grovt, litt større enn du skal ha buen. Obs- ikke bøy emnet og ikke skad åreringene på det som skal bli ryggen (utsiden) av buen!
Så kan du gjøre ferdig buen når den har tørka ogdet er blitt varmere i været. Du skal aldri bøye til en bue før den er tørr og hard
Så kan du gjøre ferdig buen når den har tørka ogdet er blitt varmere i været. Du skal aldri bøye til en bue før den er tørr og hard
"If it breaks you get to keep both parts"