Da ble jeg medlem her jeg også gitt

Nettopp laget min første flatbue i furu i ferien på vestlandet hvor jeg fikk god hjelp av morfaren til kona mi, som er snekker, til å forme en furu planke til et bue emne.
Han visste ikke noe og jeg visste ikke mer enn Google fortalte meg. Men hei vi klarte det sånn halvveis. Den ble ikke trimmet korrekt så den ser wonkey ut og må nok trimmes mer før jeg tør å skyte med den.
Deretter bestilte jeg en flatbue pakke av kajakkspesialisten. Nå står den i tvinger for å kurere håndtaket! Skal være ask det han sendte meg men det skal lite til for å scamme meg på tretype....

Nå vurderer jeg ila uka å ta en tur ut i skogen i nærheten for å finne et bue emne å sage ned. Må prøve å ta noe som ikke gjør skogen vondt og som ikke etterlater åpenbart nedhogging. Fin balanse det der. Jupp. Burde spørre skogeier også. Kan hende jeg finner treet. Tar bilde av det og kommer tilbake når har fått ok. Hvis jeg for ok i det hele tatt

Jeg softwareutvikler/arkitekt så dette med buemaking og å drive med konstant problemløsing ligger tett opp til det jeg allerede gjør til daglig. Lett å lage analogier mellom IT og håndarbeide. For det er håndarbeid begge deler

Kommer nok noen arbeidsbilder av askbua etterhvert her