Jepp, det er mer eller mindre Dan Perry sitt design.
Info om buen ligger litt spredt i forskjellige lange tråder om buedesign på flight-avdelinga hos Paleoplanet. Bildet på toppen av forumet er av buen som på trening skulle ha skutt over 400 yards, ved 44#

Dog med bambus-laminat-piler med hul kjerne, lagd av Alan Case.
http://p081.ezboard.com/Primitive-Fligh ... 69529frm82
Jepp, det var en litt vanskelig planke med en sidelengs sving akkurat der håndtaket skulle være

Menmen, det skal vel gå fint å skyte med den likevel 8)
Jeg merket ikke noe ustabilitet på de ytterste lemmene i det hele tatt faktisk. Kanskje var jeg bare heldig og fikk lina de godt opp fra starten av, eller så er det generelt sett ikke et problem.
Buen er 61" nokk til nokk, og trolig 50# et sted mellom 20 og 25" trekk. Foreløpig har den 1" stringfollow. Jeg tror nok noe av den høye frekvensen har med strengen å gjøre. Den består av 2x3 tråder av D75.
Jeg har ikke trukket den lengre enn 18-19" på tilleren, men den bøyer stort sett kun der den er brei, og der har den sirkulær bøy, selv om den nok burde hatt en progressiv bøy, siden den er omtrent 2" brei i hele lengden av den breie delen av lemmene.
Dan Perry sin bue hadde visstnok skutt 244fps, men om denne klarer å komme seg over 200 skal jeg være godt fornøyd.
Til nå har jeg stort sett brukt radiatoren på hybelen som varmeboks. 60 grader blir det ikke, men det hjelper godt på tørkinga iallefall. Kunne dog vært kjekt med en slik boks. Men på 17kvadrat er det litt begrensa hva man får plass til, hehe.
Denne askebuen var igrunnen bare et halvhjerta forsøk eller eksperiment. Jeg trodde egentlig ikke at aska ville tåle så smale lemmer, men det gjør den tilsynelatende likevel. Emnet var som sagt ikke det beste, så jeg har mye mer tro på bambus/ipe-saken, om aralditten holder.
Gleder meg til helga, om jeg fortsatt har bue og piler som går lengre enn 207 meter da