Hva gjorde du i dag 2019
Moderator: GreenMan
Re: Hva gjorde du i dag 2019
Fine buer og fine jernalder ting og tang Jæger. Snakkes neste helg.
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
Jepp, skal bli trivelig. Velkommen nedover, Bowman.
Nå har vi endelig fått snø! Inspirert av Jensens bueskiskytingsstunt kommer den litt mer forsiktige og rolige sørlending ut av skallet. En ganske 'kjelkete' måte å skyte links på
Sent fra min FIG-LX1 via Tapatalk
Nå har vi endelig fått snø! Inspirert av Jensens bueskiskytingsstunt kommer den litt mer forsiktige og rolige sørlending ut av skallet. En ganske 'kjelkete' måte å skyte links på
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Nå må du bare få den til å hoppe opp og ned også
"If it breaks you get to keep both parts"
La oss spikke en gyngekjelke!
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Idag blei det jomfrutur på jakt etter bueemner. Dessverre temmelig isete under snøen, så blei ingen langtur.
Som "frykta" spinner eg runder rundt alle potensielle emner, på innbitt jakt etter feil eller mangel på symmetri Men, fant iallefall et hasselemne eg var fornøyd med - så det blir nok grovtrimma ned til omtrentlig form imorgon, og så lagt til tørk. Spenningen er stigande!
Hasselemnet: 7-9 cm tjukt, og ein liten naturlig reflex (viser ikkje så godt på bildet).
To kristtornemner med lovande framtidsutsikter Dei mangler 1-2 cm i tjukkelse ennå (var ca 4,5 cm i tynnaste emneenden), men det største "problemet" er at eg antagelig kan gløyma å ta dei ut så lenge faderen lever. Eg får bearbeida han litt, så han óg ser den indre buen som ligger skjult!
Som "frykta" spinner eg runder rundt alle potensielle emner, på innbitt jakt etter feil eller mangel på symmetri Men, fant iallefall et hasselemne eg var fornøyd med - så det blir nok grovtrimma ned til omtrentlig form imorgon, og så lagt til tørk. Spenningen er stigande!
Hasselemnet: 7-9 cm tjukt, og ein liten naturlig reflex (viser ikkje så godt på bildet).
To kristtornemner med lovande framtidsutsikter Dei mangler 1-2 cm i tjukkelse ennå (var ca 4,5 cm i tynnaste emneenden), men det største "problemet" er at eg antagelig kan gløyma å ta dei ut så lenge faderen lever. Eg får bearbeida han litt, så han óg ser den indre buen som ligger skjult!
//Henrik
--- Buenovise, jeger, matelskar, fiskar, fridykkar, lesehest, sportsfantast, og "steingal" amatørgeolog ---
--- Buenovise, jeger, matelskar, fiskar, fridykkar, lesehest, sportsfantast, og "steingal" amatørgeolog ---
Herlig, nå er du i gang!
-
- Master bowyer
Kristorn blir fine buer og er artig å jobbe med! Svært lite av det her i innlandet dessverre
I helgene blir det endel buerelaterte aktiviteter. Denne helga ble det riving av sener og senebacking av en tovedbue
Sent fra min F5321 via Tapatalk
I helgene blir det endel buerelaterte aktiviteter. Denne helga ble det riving av sener og senebacking av en tovedbue
Senebacket tovedbue høres ut som skikkelig bøse greier. Kan det bli et problem at ryggen kryper så mye under tørken at buklaminatet blir 'for kort'?
-
- Master bowyer
Det skal nok gå greit ettersom konstruksjon er sådan
-
- Master bowyer
Der..
Var på bra foredrag på Stiklestad i dag, med museumshåndverker Kai Rune Johansen
"For veik, for veik er kongens bue."
Høres ut som flere har hatt ei topp helg. Lykke til, NW. Er spent på hva foredraget handlet om, HEO
Her har det gått i fresing - men ikke i treverk...
Her har det gått i fresing - men ikke i treverk...
I dag ble det gjort et oppsiktsvekkende fonnefunn...i ei brøytefonn på Sørlandet dukket det opp en rar fremtoning med boblejakke og bronsealderbue
Piler i fånna også, eller?
Fortsetter å hogge på et lite skrin etter inspirasjon av Jæger. (http://www.forum.bueforum.no/viewtopic. ... &start=135)
Barlind, ca 15,5 cm innvendig. Blir spennende å se om jeg får til skyvelokk. (Og ikke hogger meg gjennom bånn )
Fortsetter å hogge på et lite skrin etter inspirasjon av Jæger. (http://www.forum.bueforum.no/viewtopic. ... &start=135)
Barlind, ca 15,5 cm innvendig. Blir spennende å se om jeg får til skyvelokk. (Og ikke hogger meg gjennom bånn )
"If it breaks you get to keep both parts"
Nydelig, Lurz!
Jeg har blitt opphengt i pilmaking og annet nerdestoff, dette var moro å se
Jeg har blitt opphengt i pilmaking og annet nerdestoff, dette var moro å se