Norwegianwarbows innlegg minte meg på den første (eller var det andre) buen jeg prøvde å lage.
(Gammelt buemakersitat oversatt fra traditional bowyers bible: "Lag din første bue uten håp, men med utholdenhet.")
Skulle selvfølglig laminere, eik i buk og bjerk i rygg skulle være bra saker.
Den fine plankebjerka jeg hadde plukka nøye ut på trelasten knakk så det sang!
Tovedsbue
Moderator: GreenMan
Re: Tovedsbue
"If it breaks you get to keep both parts"
Ah, bittert med knekk Men, etter å ha lest ein heil del trådar her inne, så er det tydelig at eg bare må vera mentalt forberedt. Det passer jo iSåfall bra med å laga den første uten håpLurz skrev: ↑23 jan 2019, 11:09 Norwegianwarbows innlegg minte meg på den første (eller var det andre) buen jeg prøvde å lage.
(Gammelt buemakersitat oversatt fra traditional bowyers bible: "Lag din første bue uten håp, men med utholdenhet.")
Skulle selvfølglig laminere, eik i buk og bjerk i rygg skulle være bra saker.
Den fine plankebjerka jeg hadde plukka nøye ut på trelasten knakk så det sang!
//Henrik
--- Buenovise, jeger, matelskar, fiskar, fridykkar, lesehest, sportsfantast, og "steingal" amatørgeolog ---
--- Buenovise, jeger, matelskar, fiskar, fridykkar, lesehest, sportsfantast, og "steingal" amatørgeolog ---
Mener å huske at Morten Kutschera har laget noen spisser i bergkrystall. Det burde i så fall være noe for degUlterion skrev:Eg er "steingal", ja Men det gjelder helst mineraler, og aller helst i krystallform.
Skal vel ikkje sjå vekk ifrå at eg prøver på steinspiss ein gang, men rekner i utgangspunktet med å holda meg til stål.
Bearbeiding av flint er vel nok et handverk, så trur eg har nok med å setta meg inn i bueverdenen for øyeblikket Men skal legga det med mørk skifer på minnet.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Hirðmaðr skal oc æiga ... hanðboga með þrim tylftum broðða.” Hirdskråen
Eg har mengder av bergkrystall liggande, så det skulle ikkje vera noko problem.
Men temmelig sprøtt materiale - så tipper dei estetiske kvalitetane er betydelig bedre enn dei funksjonelle
Kanskje ikkje tupp med det første, men har faktisk tenkt tanken på om det var mulig å felle ein inn i grepet?
Men temmelig sprøtt materiale - så tipper dei estetiske kvalitetane er betydelig bedre enn dei funksjonelle
Kanskje ikkje tupp med det første, men har faktisk tenkt tanken på om det var mulig å felle ein inn i grepet?
//Henrik