Ok, here goes...
Noen strøtanker fra sør før NM. Dette er noe jeg har tenkt på og tenker at det kanskje er andre som kan ha meninger om dette. Innspill og debatt er fint, og om noen brenner for en sak så er det bare å velge seg en eller flere som kan fremmes på årsmøtet.
Lengderekorder. Lengdeskyting på åpne, utenlandske stevner skal telle som norske rekorder såfremt utstyret fyller kravene i Norsk Langbuelags regelverk. Frem til nå har rekorder bare kunne settes på norske stevner der to eller flere NL-medlemmer er til stede om jeg har forstått reglementet riktig.
Draktkrav lengdeskyting. Jeg mener det bør være draktrkrav på lengdeskyting under NM såfremt det er draktkrav til presisjonsdelen (når NM avholdes på historisk område, eller er det draktkrav uansett?).
Norsk lengdeklasse. Det er kanskje på tide å komme videre med denne?
Målebrett historiske piler. Vi burde hatt ett eller flere brett/planker med vitale mål for standard, Walisisk og eventuelt andre/nye klasser tilgjengelig hele NM-helgen. To eller flere skyttere sjekker pilene sammen når de har anledning så slipper man mye venting rett før lengdeskytingen.
Buevekt. Jeg mener det bør lages en ny rigg til sjekk av trekkvekt av buer. Spesielt med tanke på veiing til Walisisk klasse. Kviljo og undertegnede kan ordne dette vederlagsfritt før utendørs-NM.
Historiske piler innendørs NM på egen matte. Er det muligheter for ihuga nerder å skyte med historiske spisser såfremt deltaker(e) samles på privat matte som passer i eksisterende skivestativ (120x60 cm)?
Lurer på om jeg har glemt noe, skal nok komme på det... Uansett, godt nytt bueår og en givende diskusjon ønskes fra sør