Krig og sportsskyting har hengt sammen i tykt og tynt siden tidenes morgen. Kvinner skal forsvare mann og barn med kuler og krutt i framtida. Sånn er det litt i idretten også. I noen idrettsgreiner har vel kvinner og menn godt av å være sammen. Så lenge det ikke handler om styrke men mer om intelligens. Skyting, syncronsvømming, sjakk, biljard, kurong, kappgang, stuping, rally, formel , bakkeløp, bordtennis, bodybuilding osv. Kommer ikke på noe mer akkurat nå. Jeg prøver å ikke være flåsete, selv om sikkert noen vil beskylde meg for det nå. Jeg prøver å se litt muntert på det. Handler det virkelig om at menn er sterkere i bueskyting, eller handler det om at vi menn er litt kørka når det gjelder kjønnssegregering? Jeg bare spør. Jeg kan bare ikke i min villeste innerste fantasi forstå at bueskyting handler om styrke og at menn har bedre muligheter her. Og hvorfor i all verden skal bare kvinner få bestemme dette? De skal selvsagt få være med å stemme. Kvinner fikk stemmerett for mange år siden, men vi menn har da ikke mistet vår av den grunn.