Forøvrig mener jeg (bortsett fra at det var synd at Kartago ble ødelagt) at hvis det skal stemmes på årsmøtet over om dameklassen skal vekk, så bør det vurderes om ikke bare damene bør ha stemmerett i den saken

Moderator: GreenMan
Det har du helt rett i Lars.
For det første er jeg litt usikker på hvordan vi skal handtere det i forhold til vedtektene til NL, men det er en annen sak. Dette er en sak burde vært til høring i hele organisasjonen, men siden vi ikke har noe lokalorganisasjonssystem er det vanskelig. Derfor blir debatten begrensa til de som deltar via dette forumet og evt fb- gruppa. Det blir litt smalt, og danner ikke nødvendigvis noe godt grunnlag for vedtak om dette skulle fremmes til årsmøtet. Greier vi å få til en bedre prosess?GreenMan skrev:Det har du helt rett i Lars.
Det er fint dette kommer opp igjen, altså hva som er grunnen til at vi har denne diskusjonen: det er vanskelig å finne noen god -biologisk- grunn til å praktisere kjønnssegregering. Følgelig kan er det logisk at historisk bueskyting hører til idrettene der menn og kvinner konkurrerer sammen.Are skrev:Er det bare jeg som syns vi er litt vel gammeldagse. I mange idretter spiller forskjellen mellom kjønnene stor rolle i hvor lett det er å vinne. Spydkasting vil for eksempel aldri kunne ha en jevn konkurranse mellom kjønnene. Andre sporter som ridning, skyting og seiling konkurrerer kjønnene på lik linje. I våre vanlige konkurranseformer mener jeg ikke kjønnenes fysiske forskjeller påvirker mulighetene til å vinne. Unntaket er blinkskyting på langhold der det er en fordel å beherske kraftigere buer som f.eks. 50#. Men da er vi igjen tilbake til menn med handicap som ikke kan trekke 50# buer. Er det riktig at de skal konkurrere med mennene som klarer det?
Jeg anser en egen dameklasse som bakstreversk...
Sent from my iPad using Tapatalk Pro