Hva gjorde du i dag 2017.
Moderator: GreenMan
Re: Hva gjorde du i dag 2017.
Har savnet et vekt/tillervegg som jeg ser flere har. Mangler plass inne men satt og så på gjerdet mot naboen og etter litt roting, skruing og en del kaffi var utendørstilleren klar Til vanlig bruker jeg tillerstokken men dette blir kjekt til innledende bøy samt veiing.
Sent fra min SM-A310F via Tapatalk
Sent fra min SM-A310F via Tapatalk
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Prøvde meg på litt bøying med tørrvarme.
(ps Ikke den veien dere tror )
Strippa fjær til piler. (ok- i går da )
Hvis jeg skal lage 14 piler, med 3 fjær på hver pil, hva blir svaret på hvor mange fjær jeg må strippe?
(og så sees vi til helga! )
"If it breaks you get to keep both parts"
Spennende, Lurz!
En kort sak fra breheimen, motbøy i grepet og medbøy i tuppene?
Så tipper jeg at det går tre og et halvt dusin fjær for å få nok til pilene
En kort sak fra breheimen, motbøy i grepet og medbøy i tuppene?
Så tipper jeg at det går tre og et halvt dusin fjær for å få nok til pilene
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
12x3,5=42 42 fjær :3 fjær pr. pil = 14 piler. Hvis mattelæreren min har gjor jobben, da
Du har ei høne eller to å plukke med fjørbunka di, rekker du å bli ferdig?
I dag har det ikke skjedd så mye her, skal se om jeg får spikka noen piler. Hvis ikke bruker jeg de jeg kjøpte av Ivar til NM i fjor. Går godt, de der!
Du har ei høne eller to å plukke med fjørbunka di, rekker du å bli ferdig?
I dag har det ikke skjedd så mye her, skal se om jeg får spikka noen piler. Hvis ikke bruker jeg de jeg kjøpte av Ivar til NM i fjor. Går godt, de der!
I dag har jeg rydda litt og begynner å få orden i tekstiler, staur og pinner etter helgas bravader. Er det noen som vet om resultatene fra NM er langt unna?
...sær-lendingen maser mer: Får ikke til å bruke Tapatalk. Via nettleser på mobilen går det greit men det er bare Tapatalk som støtter opplasting av bilder - skulle ellers vist skjermbilde av feilmelding. Ja, har prøvd å oppdatere appen, logge ut og inn igjen samt restart på mobilen. Snekkeren sliter med EDB-kunnskapene
- GreenMan
- Snikende platebein
- Sted: Oslo
- Kontakt:
Splittet og laget et nytt emne under respons og hjelpJæger skrev: ↑23 aug 2017, 18:48 ...sær-lendingen maser mer: Får ikke til å bruke Tapatalk. Via nettleser på mobilen går det greit men det er bare Tapatalk som støtter opplasting av bilder - skulle ellers vist skjermbilde av feilmelding. Ja, har prøvd å oppdatere appen, logge ut og inn igjen samt restart på mobilen. Snekkeren sliter med EDB-kunnskapene
Stian Green
"Sann bueskyting er enkel"
"Sann bueskyting er enkel"
I dag har vært turen bortom Kviljo og handlet skaft, spisser og fjør til et blinkpilsett for York Round og denslags. Takker for super service som vanlig!
Og et aldeles nydelig vær, nesten ikke vind til Listalandet å være
Og et aldeles nydelig vær, nesten ikke vind til Listalandet å være
- Lars Jensen
- Mester
Absolutt nydelig det hele, Lars!
Jeg måtte kikke mer en fem ganger før jeg tok den! Så på klær, stil, bakgrunn, himmel - alt annet enn det det gjalt
I dag har jeg ikke gjort så mye men pusler litt med justering av lengdepilene. Har lyst til å perse på Re om jeg får til å ta turen
I dag gjorde jeg et framstøt for å få brukt noe av det som har blitt dyrka her i sommer. Ca 2 kg ferske blader av vaid (ca fire - fem planter) fikk trekke vel ti minutter i vann på ca 80°. Så ble det hele kjølt så raskt som mulig ned til ca 50° da bladene ble silt fra og badet gjort basisk (ph 9) med soda. Etter noe heftig visping og lufting står badet nå i ro slik at det blå pigmenter forhåpentligvis begynner å dukke opp som bunnfall.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Har kom maður á bergið oman
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki
hann meg higar sendi."
"Einar skalt tú nevna meg,
væl kann boga spenna,
Tambar eitur mín menski bogi,
ørvar drívur at renna."
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki