Hadde med meg en barnebue til den yngste niesa der jeg fikk bo under helga i Hamar. Bare en kjapp sammenrasket bit til konfirmasjonen her for litt siden. Hun hadde hatt den med da de var og vurderte medlemskap i en lokal bueklubb her om tirsdag. Det hadde kommet bort en kar som skulle viste hvordan man skulle skyte bue - tatt buen fra jenta og dro til så bua knakk og hjertet brast. Da trør onkel til med litt speedsnekring, allerede i morgen skal noen andre inn på besøk i Mjøstraktene med ny bue i bagasjen
Historien om et krokete hasselskudd med hengsel som ble prinsessebue med bling: 52 1/2'' NTN, 10#@23'' (før varmebehandling).
Dette måtte gå unna, fant et hasselskudd som var bortimot tørt nok til å bli bue og 64 minutter senere ble den testskutt. Hassel var utrolig behagelig å jobbe i, ser frem til å leke meg mer med det materialet. Fikk ei omgang med olje og strykejern etter testskyting, sendes opp surret til en pinne for å holde litt på fasongen. Mulig den vrir seg litt etter behandlinga men nå har jeg ikke anledning til å tillre mer. De får ta det litt pent under innskyting.

Hage, høvel og hassel

Kveldskos i hagen, brukte bare lommekniv, høvel, rasp og sandpapir

Turte ikke trekke den lengre enn til 23'', det bør være passe margin for å unngå overtrekk av overivrige smågutter

9 Nydampiler, altfor lange og tunge men ok tendenser på 6 meter.

Ser ganske rar ut men fungerer

Ikke fornøyd med benslinga men det gikk altfor fort i svingene, så å si

Pakket og klar med instruks om å vente ei uke med skyting