glemte forresten å si at jeg lager minibuer og piler på bestilling hvis det er noen som vil kjøpe da må ha oppgitt ønsket treslag(forskjellige priser) og adressen det skal sendes til
Utrolig tøffe buer!
Og for å svare på det du lurte på helt først så har jeg laga ei minibue jeg også. Ikke så små at de blir "fingerbuer", men den jeg laga var fødselsgave til lillejenta vår som kom i februar. Den er ca 40 cm lang, laget av gran, (fullstendig klar over at det ikke er et optimalt treslag) og har fått en backing med grønt linstoff i tilegg til håndtak av lær. Har ikke målt styrken på den, men den skyter pila si (m. beinspiss og lette fjær) så den sitter godt i stueveggen. Ved lengdeskyting tror jeg den har skutt ca 30 m, vel og merke med omtrentlig øyemål.
Tanken er å lage ei ny og "større" (etterhvert sterkere)bue til hver fødselsdag.
flere minibuer, denne gangen av hassel 8) den skulle egentlig bare bli en testbue for å se om hassel egnet seg, derfor så dårlig tiller også 5 nye minipiler med småfugl-fjær de funker de
testskøyt armbrøsten som det er bildet av her, og den gikk rett igjennom 1 mm lær spikerspisser er fullt nødvendig da 8) skal få tatt noen bilder, men kameratet har takket for seg foreløpig noen som har skutt bedre med minibue??