Kunne tenkt å lage litt forskjellige buer i grunn, men må starte ett sted. Ser det tar tid å tørke emner før en kan starte i det hele tatt. Derfor vurderer jeg å gå ut å skaffe emner først av alt, men er litt usikker på hva jeg skal sanke med meg hjem til tørk opp mot hva jeg har lyst til å lage.
Først av alt, har jeg lyst å lage en bue en kan skyte lengst mulig med, har lyst å teste lengdeskyting. Hvilket emne å bue bør jeg gå for til dette formålet?
Så vil jeg lage en bue optimalisert til blinkskyting, slik at jeg lettest mulig kan mestre buen og opparbeide god teknikk og treffe gode treff på blink. Hvilket emne å bue bør jeg gå for til dette formålet?
En tradisjonell langbue (tenker vikingtid) hadde også vært tøft og fått til. Grunnet det finnes mye vikinghistorie i området mitt som interesserer meg. Hvilket emne å bue bør jeg gå for til dette formålet?
Savner litt mer detaljerte opplysninger og instruksjoner på dette med buemaking. En video i hurtigbilder gjerne gjennom hele prossessen eller lignende hadde vært ganske greit. Men vet ikke om dette ligger ute. Har sett litt på «Redneck» type videoer jeg kom over på Youtube, som forsåvidt gir en grei gjennomgang fra felt tre til ferdig bue med streng og «lyddempere».
Vet det finnes mange spørsmål rundt dette fra nybegynnere, men syntes det er uoversiktlig og vanskelig å navigere mellom alle trådene. Håper det går greit med ny post, og håper på gode tilbakemeldinger