Bowman skrev:
Veldig bra innsats Allan og veldig høy Robin Hood hattefaktor. Strålende.
Hattejåleriet når nye høyder. Bruken av bycocket har eksplodert på Hadeland i år.
I tillegg til oss med buene hadde vi med oss ridder Steffen som viste fram sverd, brynje, hjelm og diverse. I det hele tatt var det god historisk formidling.
Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Har kom maður á bergið oman
við sterkum boga í hendi:
"Jallurin av Ringaríki
hann meg higar sendi."
"Einar skalt tú nevna meg,
væl kann boga spenna,
Tambar eitur mín menski bogi,
ørvar drívur at renna."
Er nok en gammel kjempe den der. Barlind som tidligere vokste i tett skog dør ofte når det blir snauhogd rundt dem.
Kanskje derfor du fikk lov til å hugge den?
Når jeg kommer over gamle kjemper lar jeg de stå i fred i skogen, selv om jeg har tillatelse, synes de fortjener å leve noen hundre år til.
Oddbjørn skrev:Er nok en gammel kjempe den der. Barlind som tidligere vokste i tett skog dør ofte når det blir snauhogd rundt dem.
Kanskje derfor du fikk lov til å hugge den?
Når jeg kommer over gamle kjemper lar jeg de stå i fred i skogen, selv om jeg har tillatelse, synes de fortjener å leve noen hundre år til.
Er enig det. Her skal det planeres og fylles på masse til industri og store lagerbygninger. Buska ble spart til jeg hadde fått sett på den, for å se om den var brukenes til noe. Og det ser ganske bra ut.
Det ser ut til at det kan bli noen(mange) emner ut av av denne. Er et par tunge grove greiner på 2,5 m etter kapp, som kanskje er brukenes også.
Blir hvert fall en fredag med mye kapping, kløyving og bæring.
Spent på om HEO har rygg igjen etter dagens dont.
Jeg har fått smelt sammen en fot til tilleren min så nå er jeg ikke avhengig av å stå ved en høvelbenk eller stikke. Foten er stødig og tilleren kan trekkes opp ved behov, passe trang tilpasning. Får sette i en låsepinne om det skulle bli behov for det.
Prøvekjørt i hagen
Sent fra min SM-A310F via Tapatalk
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin