Hva gjorde du i dag 2016.
Moderator: GreenMan
Re: Hva gjorde du i dag 2016.
Hah! Jeg aner at den pilen er minst 10 år gammel - høres veldig lik ut som de du skaut med i skogen ved Trondheim
Nå har faktisk jeg også trent litt 8) Heldigvis er det fortsatt noen uker igjen til NM. I år skal 400-meteren til pers... (stiller nok i fri-klassen i år likevel)
Nå har faktisk jeg også trent litt 8) Heldigvis er det fortsatt noen uker igjen til NM. I år skal 400-meteren til pers... (stiller nok i fri-klassen i år likevel)
Det kan vel stemme at jeg gjorde det i dag for klokka ble halv to i natt -men det begynte i forigårs. Et par kamerater tok turen til Kviljo og fikk endelig se bua til Ivar. Må takke så mye for stor gjestfrihet, super service og flotte varer Vi har tenkt oss på Ute-NM som engangsforeteelse bare for å ha gjort noe helt annet her i livet. Men det er vanskelig å ikke bli heilt hekta og begynne på en bue...eller to i går. Det blir en lamineringsdebut i bjørkebacking med japansk eik i buken og ei lita askebue mens limet tørker. Mye moro og såre fingre. Det går vel et hårfint skille mellom lidenskap og lidelse. Det ser uansett ut til å være kronisk Spikk dere en fin dag, alle sammen!
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Sånn, da burde jeg ha piler for en liten stund igjen.
Har lekt meg litt med forskjellige kutting av fjør og tilhørende binding (grønne og blå har hhv dobbel og trippel surring mellom fjørene)
Samtlige piler har 35mm horninlegg i nokken. Ikke det at det er behov for det, men jeg syns det er pent å se på 8)
Montana, 55#@28 mot barlind 70", 60#@28 på 20 m i dag:
Sist redigert av HEO den 25 jul 2016, 01:33, redigert 1 gang totalt.
"For veik, for veik er kongens bue."
Flotte piler og fin bueskyting! Er fortsatt i startgropa og henter mye inspirasjon her inne. Under en sjektetur i den sørlandske skjærgården i går ble det observert et par ville innfødte som snurret buestrenger på tradisjonelt vis
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten – Benjamin Franklin
Sortert og redigert rundt 300 bilder fra buemakercampen på Skurven. Endelig ferdig
Vikelig flotte greier, Haakon Pilmaker. Gleder meg til å se dem!
Hans Erik, har du fortsatt noe tømmer som skal kløyves? Stadig ute og kikker litt på almeemnene og får dårlig samvittighet. Såpass bra betaling krever bedre innsats enn det jeg rakk sist...
Forøvrig nyter jeg ferien...
Sent fra min SM-G870F via Tapatalk
Hans Erik, har du fortsatt noe tømmer som skal kløyves? Stadig ute og kikker litt på almeemnene og får dårlig samvittighet. Såpass bra betaling krever bedre innsats enn det jeg rakk sist...
Det er bare en måte å finne ut hvor mye en bue tåler...
Hei, Harald! Det skal hogges litt alm og en annen pen sak, i slutten av september. Skal si fra da
Er det kanskje mulig å henge seg på på dette Hans-Erik?HEO skrev:Hei, Harald! Det skal hogges litt alm og en annen pen sak, i slutten av september. Skal si fra da
Hadde vært artig å lære litt
Da blir det dugnadsjobb: Harald tar seg av kløyvingen, vi tar oss av kaffen.Haakon skrev:Er det kanskje mulig å henge seg på på dette Hans-Erik?HEO skrev:Hei, Harald! Det skal hogges litt alm og en annen pen sak, i slutten av september. Skal si fra da
Ja. Akkurat sånn hadde jeg sett det for meg også. Skal jeg ta med kaffen også kanskje?HEO skrev:Da blir det dugnadsjobb: Harald tar seg av kløyvingen, vi tar oss av kaffen.Haakon skrev:Er det kanskje mulig å henge seg på på dette Hans-Erik?HEO skrev:Hei, Harald! Det skal hogges litt alm og en annen pen sak, i slutten av september. Skal si fra da
8)
Det er bare en måte å finne ut hvor mye en bue tåler...
Harald whiskey? Hadde de Bjørnar også?Harald skrev:Vikelig flotte greier, Haakon Pilmaker. Gleder meg til å se dem!
attend and listen gentlemen
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood
that be of freeborn blood
I shall tell you of a good yeman
his name was Robin Hood