Med fare for å ende opp med å ta denne diskusjonen om igjen (Vi blir visst aldri ferdige med den

):
Jeg har forståelse for at det er draktkrav på en middelalder-/vikingmarked, men det jeg synes blir litt rart er at NL da skal legge Utendørs NM til dette arrangementet når det tydelig er mange som er totalt uinteressert i å "kle seg ut". Jeg har ingen problemer med at de avholdes en konkurranse under Kaupang, men hvorfor legge et Norgesmesterskap til et sted som har kleskode. Jeg vet ikke hvor mange mennesker det er snakk om, men utifra det jeg har fått med meg er det ganske mange som ikke kommer til å stille på dette NM'et av den grunn.
Ikke for å fyre veldig oppunder, men jeg får inntrykk av at NL "klager" over at de ikke får nok medlemmer, men i det neste øyeblikk setter ned krav til drakt o.l. som enkelte finner uinterresant og dermed "ekskluderer" disse.
Jeg håper i fremtiden at NL kan sette buer/piler o.l. mer i fokus, og litt mindre på kleskode og dill. Det er tross alt en bueskytterforening og ikke et historielag? Eller??